eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[Początkujący] Wliczanie oprogramowania w koszty i inne pytania. › Re: [Początkujący] Wliczanie oprogramowania w koszty i inne pytania.
    From: "Maciek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [Początkujący] Wliczanie oprogramowania w koszty i inne pytania.
    Date: 5 Jan 2004 09:35:14 +0100

    > Ma znaczenie. Do 3,5 kzł *możesz* uznać za ŚT, ale NIE MUSISZ.
    > Nadto, NAWET jeśli uznasz za ŚT (co może mieć swoje zalety,
    > np. w razie liczenia się z koniecznością zamknięcia DG) to
    > możesz amortyzować jednorazowo.
    Czy możes mi rozwinąć "swoje zalety"?
    Wiem że jak wprowadzę coś w ŚT to potem w VAT-7 wpisuje w odpowiednią komórkę
    i mogę ubiegać sie o zwrot VAT - choć dyskusyjne jest to czy mi się to opłaca..
    czekać na przelew z US i narazić się na podejrzenia ze strony US to chyba nic
    miłego.. nie przerabialem jeszcze tego, ale tak sie domyslam :)
    Co jak zamknę działalność?

    > Nie wierzę że nie wyczytałeś w archiwum ;) !
    Szczerze mówiąc to dużo wyczytałem.. ale dopiero ta wypowiedź usystematyzowała
    moją wiedzę :)

    Mam jeszcze pytanie..
    Chce wystawić fakturę zagranicznemu kontrahentowi za usługę (dokładnie:
    sprzedaż praw autorskich do kawalka programu, ktory dla nich napisalem)
    Więc VAT 0% - znalazłem informację chyba w gazecie prawnej że jakiś US
    potwierdził stosowanie VAT 0% w takiej sytuacji - czy dla własnego
    bezpieczeństwa powiniem się zwrócić do swojego US o potwierdzającą to opinię.
    Jeśli tak, to załączyć im ten artykuł? Co by mogli się zasugerować..
    Czy wystawić fakturę z VAT 0% - i jak przyjdzie kontrol to pokazać ten artykuł?

    Dzięki za pomoc
    Maciek