    Subject: Re: PodaRTki...
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    From: marios <d...@f...gd>
    Date: Mon, 19 Aug 2019 14:48:31 +0200

    > "marios" 5d531378$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > < pomniejszające tymczasowo(!) podatek należałoby
    >
    > Składki społeczne odejmujemy od podstawy; składki zdrowotne odejmujemy
    > od podatku. (bardzo łatwe do zapamiętania, bo logiczne[_inaczej])

    Tak tak. Wypaczyłeś jednak sens - teraz odejmujemy od podstawy
    (społeczne), ale to nie znaczy że zapłacimy mniej podatku (o
    pomniejszenie podstawy) bo zapłacimy go .. trochę później - od emerytury
    - no można dywagować, bo zależy kto ile tych emerytur miesięcznych pobierze.

    ps. Ja właśnie mam do zapłacenia podatek od spadku (osoby która te
    wszystkie podatki przez całe życie płaciła). Teraz jeszcze zostanie
    obdarte z tego 12%. Nie wymienię tej kwoty (dostało mi się mieszkanie
    własnościowe), ale nóż się sam otwiera od cyferki.