  • 1. Data: 2004-06-01 16:10:39
    Temat: Podatek 19% a wspolne opodatkowanie
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Moi Drodzy

    przez 5 miesiecy tego roku pracowałem na umowe o prace podobnie jak moja żona,
    rozliczalismy się
    wspólnie. Od czerwca będę pracował na własny rachunek i chce wybrac opodatkowanie
    podatkiem 19% czy
    w takiej sytuacji dochody z okresu pomiedzy 01.01.2004 a 31.05.2004 będe mógł
    rozliczyc wspólnie z
    żoną

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2004-06-01 20:27:53
    Temat: Re: Podatek 19% a wspolne opodatkowanie
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
> [...]
    opodatkowanie podatkiem 19% czy w takiej sytuacji dochody z okresu pomiedzy
    01.01.2004 a 31.05.2004 będe mógł rozliczyc wspólnie z

    Wybierając opodatkowanie podatkiem liniowym (19%) tracisz prawo do
    wspolnego rozliczenia się z zoną.
    pozdr -weronika

  • 3. Data: 2004-06-02 05:11:23
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "weronika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 01.01.2004 a 31.05.2004 będe mógł rozliczyc wspólnie z
    >
    > Wybierając opodatkowanie podatkiem liniowym (19%) tracisz prawo do

    A precyzując odpowiedź - podatek dochodowy masz rozliczany w okresie rocznym
    i nie ma rozbicia na okres 01.01-31.05 i resztę.
    Tracisz prawo do rozliczenia wspólnego za cały rok 2004, niezależnie czy
    wybierasz liniowy 01.01 czy 31.12.

    pozdrawiam
    lukasz