  • 1. Data: 2007-06-06 19:36:21
    Temat: Podatek liniowy czy progresywny?
    Od: zooorba <z...@z...zoorba>

    Zakłądam działalność gospodarczą i nie wiem jaki rodzaj podatku wybrać.
    Progrsywny ponoć jest dobry w przypadku wspólnego opodatkowania
    małżonków. Ale u mnie jest ten problem, że żona i tak wchodzi w drugi
    próg, bo osiąga przychód na poziomie 55000 zł rocznie.
    Ja planuję z racji działalności firmy przychód na poziomie około 35000
    zł, jak przejdzie nowa ustawa i zwiększony będzie limit zwolnienia z
    VAT, to może przychody powiększę do 45000 zł. Oprócz tego pracuję na
    umowe o pracę - kwota brutto 1000 zł miesięcznie, więc prszychód roczny
    z tej racji to 12000 zł.
    Co radzicie?
    Wybrać progres czy liniówkę? Zooorba

  • 2. Data: 2007-06-06 19:48:23
    Temat: Re: Podatek liniowy czy progresywny?
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 06-06-2007 o 21:36:21 zooorba <z...@z...zoorba> napisał:

> [...]
    > z tej racji to 12000 zł.
    > Co radzicie? Wybrać progres czy liniówkę? Zooorba

    Przychód czy dochód?
    Mnie wychodzi, że liniowy opłaca się dopiero powyżej 47tys. dochodu,
    czyli tobie w tym roku (jeśli podałeś przychód) opłaca się
    progresywny i wspólne rozliczenie z żoną, a w następnym zastanó się
    nad liniowym.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-06-06 20:52:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, PiotrB. wrote:

> [...]
    [...]
    > Przychód czy dochód?
    > Mnie wychodzi, że liniowy opłaca się dopiero powyżej 47tys. dochodu,
    > czyli tobie w tym roku (jeśli podałeś przychód) opłaca się
    > progresywny i wspólne rozliczenie z żoną

    Jakeś to wyliczył, skoro wychodzi że u nich KAŻDE Z OSOBNA przekroczy
    próg?? Sama żona ma tyle, że opłacałoby się żeby przeszła na liniowy ;)
    A "kwotę wolną" (uwaga: to jest skrót myślowy) wyczerpie z umowy
    o pracę, więc tu nic nie straci.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-06 21:08:31
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 06-06-2007 o 22:52:28 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > próg?? Sama żona ma tyle, że opłacałoby się żeby przeszła na liniowy ;)
    > A "kwotę wolną" (uwaga: to jest skrót myślowy) wyczerpie z umowy

    a jakieś to wyliczył?:)
    przypuszczalnie oboje mają jakieś koszty w działalności,
    więc jeśli wynoszą one z 20% to już zaczyna im się opłacać
    (w tym roku). chyba, że nie mają kosztów.
    no ale mogę się mylić.

    Piotr

  • 5. Data: 2007-06-06 22:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, PiotrB. wrote:

    > a jakieś to wyliczył?:)
    > przypuszczalnie oboje mają jakieś koszty w działalności,

    Hm... racja, domniemałem iż zona ma "z pracy".

    > więc jeśli wynoszą one z 20% to już zaczyna im się opłacać
    > (w tym roku). chyba, że nie mają kosztów.

    Moment.
    Pozstaje sprawa, że próg który podajesz dotycz obojga małżonków,
    a wszystko wskazuje na to że każde *samo* jest blisko.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-06-07 11:39:38
    Od: zooorba <z...@z...zoorba>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Wed, 6 Jun 2007, PiotrB. wrote:
    >

    > Moment.
    > Pozstaje sprawa, że próg który podajesz dotycz obojga małżonków,
    > a wszystko wskazuje na to że każde *samo* jest blisko.

    Dokładnie tak.
    Czyli liniowy lepiej?

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc