  • 1. Data: 2007-06-06 16:10:52
    Temat: sprzedaż mieszkania po upływie 5 lat od zakupu
    Od: "Bee Hunter" <b...@n...com>

    Witam!

    Sorka jezeli to jest w jakims FAQu czy cos, ale mam taki dylemat. Zamierzam
    sprzedac mieszkanie. Kupilem je w roku 2001 (ostatnia faktura), protokol
    przekazania tez jest z roku 2001. Jednak akt notarialny jest z roku 2002. Czy
    dla US dowodem zakupu jest akt czy faktura? Mieszkanie mam zamiar sprzedac w tym
    roku i nie moge poczekac do roku przyszlego (co rozwiazalo by problem 5 lat,
    nawet liczac od podpisania aktu notarialnego). Czy sa jakies ustalenia? Czy jest
    to autonomiczna decyzja US. Draze temat bo sprawa tyczy badz co badz 10% od
    sporej kwoty :)

    BH

  • 2. Data: 2007-06-06 18:18:20
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania po upływie 5 lat od zakupu
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > to autonomiczna decyzja US. Draze temat bo sprawa tyczy badz co badz 10% od

    O nabyciu stanowi akt notarialny. Okres 5-letni w tym przypadku liczymy od
    początku miesiąca następnego po tym w którym nabycie nastąpiło.Tak więc może
    być problem.Furtką może być zawarcie umowy przedwstępnej sprzedaży w której
    strony ostatecznie przeniosa własność nieruchomości w 2008r.Zadatek wynosi
    99,99 % ceny , nieruchomość jest wydana nabywcy - a samo przeniesienie
    własności będzie zrealizowane aktem notarialnym w 2008r.
    Wariant sprawdzony i nawet banki kredytujace zakup nieruchomości ten wariant
    łykają.Niestety- koszty notarialne wzrastają - dwa akty.

    Pzdr- Kriss

  • 3. Data: 2007-06-06 20:11:20
    Od: "Bee Hunter" <b...@n...com>

    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Wariant sprawdzony i nawet banki kredytujace zakup nieruchomości ten wariant
    > łykają.Niestety- koszty notarialne wzrastają - dwa akty.

    nie wiem czy kupujacy pojdzie na taki myk. pytanie numer dwa. czy kwote bedaca
    podstawa do zaplacenia podatku mozna pomniejszyc o koszty wykonczenia np. domu w
    budowie? wiem ze taki podatek trzeba bez wezwania US zaplacic w ciagu 14 dni od
    daty zawarcia tranzakcji, ale to akurat by sie dalo zgrac... mam do wykonczenia
    pare rzeczy w domu i moglbym spokojnie czesc kasy za mieszkanie na to
    przeznaczyc. pytanie czy w ten sposob obnizam kwote podlegajaca opodatkowaniu...

    BH

  • 4. Data: 2007-06-06 20:46:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, Kriss wrote:

> [...]
    > Wariant sprawdzony i nawet banki kredytujace zakup nieruchomości ten wariant
    > łykają.Niestety- koszty notarialne wzrastają - dwa akty.

    Coś mi nie pasuje - mi się WYDAJE, że z kosztami sprawa ma się tak, że
    w razie zawarcia umowy przedwstępnej płaci się PÓŁ stawki, a drugie pół
    w momencie dokończenia umowy - czyli razem "jedną pełną stawkę".
    Źle mi się kojarzy? Wydaje mi się że taką uwagę widziałem na .prawo

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-06-07 16:27:03
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > w momencie dokończenia umowy - czyli razem "jedną pełną stawkę".
    >  Źle mi się kojarzy? Wydaje mi się że taką uwagę widziałem na .prawo

    Gdzieś dzwonią ale nie w tym kościele ?
    taksę pobiera notariusz w WYSOKOŚCI POŁOWY STAWKI MAKSYMALNEJ - od każdego z
    aktów.Tak więc jesli jest tylko umowa sprzedaży taksa wyniesie połowę stawki
    maksymalnej a jeśli jest przedwstępna to jeszcze raz połowę stawki maksymalnej
    czyli płacisz dwa razy.
    Polecam ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCIz dnia 28 czerwca 2004 r.
    w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej
    (Dz. U. Nr 148, poz. 1564)
    (Zmiany: Dz. U. z 2005 r. Nr 11, poz. 83)

    pozdrawiam - Kriss