  • 21. Data: 2002-05-03 21:32:47
    Temat: Re: Podatki i symbioza
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 May 2002, inkoguto wrote:

    >+
    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik [...]
    >+ > Tylko przy pominięciu VATu (mi tam obojętnie, czy zostanę skoszony
    >+
    >+ A podatki "nieistotne": od piesków, kotków, kieszonkowego, garaży i pałaców

    No, ja tylko odnosiłem się do *twojego* sformułowania "że
    przypominają że tylko 40%". Więc skorygowałem o podstawę:
    VAT jest *wyjątkowo* mocno "niepomijalny" :>
    [...]
    >+ Mnie osobiście najbardziej wkurza podatek od dóbr wcześniej opodatkowanych
    >+ czyli od spadków a jeszcze bardziej DAROWIZN.

    Och, a mnie inny drobiazg: dostajesz coś za X, US uznaje
    że X to mało - i nalicza podatek od Y. Po czym sprzedajesz
    za Z i chcesz policzyć podatek (dochodowy) od Z-Y (skoro
    US uznał że miało być Y) - a tu niespodzianka: tym razem
    *urzędową* wycenę "cosia" należy wsadzić [censored] bo
    dla państwa korzystniej jest Z-X...
    [...]
    >+ Ja nigdy nikomu nie dałem łapówki! Jaki ja jestem uczciwy!
    >+ Ja tylko rozdaję prezenty, prowizje, dowody wdzięczności :-(
    >+ W zamian (symbioza ?) mam z czego żyć .?
    [..itd...]
    >+ Pełna symbioza - żadnych pasożytów!.
    >+ Polska to piękny kraj.:-)

    Nie, sir.
    Wartości z badań opinii publicznej były gdzieś tu (prawo.*)
    cytowane: coś tak nieco ponad 3/4 społeczeństwa uznaje że
    drobne kradzieże *należy tolerować* !
    Nie - chowajac za parawanem pod jakąkolwiek nazwą: co tam,
    trochę ukradł, nie ma sprawy (byle nie moje :>)
    Niepotrzenie ubierasz w piękne słówka :(, niestety.

    [...]
    >+ A tu poważni ludzie martwią się o 50 groszy "nieprawidłowo(?)" naliczonego
    >+ podatku od odsetek w banku.

    Myślę że się mylisz.
    Posty o ludziach którzy zbierali na starość właśnie odkładając
    w banku widywałem wielokroć. I dla nich różnica w poborze
    podatku od dochodu lub przychodu jest *kolosalna*.
    [...]
    >+ Ale mam nadzieję, że wątek rychło się skończy jakimś niezrozumiałym dla
    >+ gawiedzi, ładnym, nośnym, szerokim, prawniczym sformułowaniem, które można
    >+ interpretować na wiele sposobów.

    Moją opinię możesz sprawdzić googlem: któryś z cesarzy A-W
    prawo dopuszczał do użytku kiedy "próbka reprezentacyjna"
    złożona z 10 osób stanu średniego (nie, nie należy wymagać
    aby "każdy") była w stanie opowiedzieć własnymi słowami
    tekst ustawy. Jak nie - nie podpisywał :> (i słusznie)

    >+ Najbardziej zaś zasmucony jestem tym, że to co piszę, nie budzi u
    >+ czytelników sprzeciwu i potępienia. Jest społeczne przyzwolenie na
    >+ "symbiozę" ????

    Patrz wyżej: niestety jest. Nie tylko na "symbiozę" ale
    regularne przestępstwo :(
    I ja, tu, teraz - tego nie zmienię; co chciałeś usłyszeć ?
    Czy ty pisałeś że chciałbyś systemu szwedzkiego ? (przypomnę
    że któraś noblistka załapała się na 104% podatku - nie ma błędu,
    ponad 100%). Ja wiem..

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2002-05-04 03:58:42
    Temat: Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci?
    Od: w...@a...com (Weronikad)

    >From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne s...@s...com.pl
    >Date: 5/3/02 4:52 AM Pacific Daylight Time

    > S?dz? ?e taki sam jak pracodawcy w potr?caniu podatków od
    >p?acy - ?aden. No, przepraszam - nie ?aden, ten business
    >nazywa si? "przymus" :)
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Pokaz mnie Pan bank na tzw. Zachodzie ktory spelnia role Urzedu Skarbowego.Bank
    ma zadanie przyciagnac jak najwiecej klientow z pieniedzmi i wyplacic im jak
    najwiecej odsetek. W Polsce banki zmuszaja do trzymania oszczednosci w
    skarpecie.

  • 23. Data: 2002-05-04 07:43:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 4 May 2002, Weronikad wrote:
    [...]
    >+ > Sądzę że taki sam jak pracodawcy w potrącaniu podatków od
    >+ >płacy - żaden. No, przepraszam - nie żaden, ten business
    >+ >nazywa się "przymus" :) [...]
    >+
    >+ Pokaz mnie Pan bank na tzw. Zachodzie ktory spelnia role Urzedu Skarbowego.

    Podejrzewam że w KAŻDYM kraju w którym jest podatek od odsetek.
    I nie rolę US - a płatnika podatku (do US).

    >+ Bank ma zadanie [...]

    A firma ma za zadanie osiągać zysk.
    I z woli ustawodawcy zadanie jest warunkowe: jak nie pełni
    roli płatnika podatków to działa nielegalnie.
    Od ustawy "belkowej" - bank również.
    [...]
    >+ W Polsce banki zmuszaja do trzymania oszczednosci w skarpecie.

    NIE BANKI. I nie zmuszają.
    Że co ? że rozbój w biały dzień ?? A to inna sprawa ;)
    Przyjmij do wiadomości że państwo jest organizacją która
    nadaje sobie PRAWO PRZYMUSU - "ten typ tak ma".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2002-05-04 09:20:58
    Temat: Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
    > Jeśli byłeś łaskaw pominąc mój poprzedni post: to większymi
    > literami:
    > *pomyliłeś pasożytnictwo z symbiozą*.

    Na poprzedni odpowiedziałem!
    Ale ten na który Ty odpowiadasz anulowałem!
    Jakim cudem go widzisz???:-))

  • 25. Data: 2002-05-04 09:24:03
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > chodzilo mi tylko o to, ze urzednicy dokladnie wypelniaja definicje
    > pasozyta (pasozyty nie dbaja o zywiciela),
    >
    > pomimo bycia organizmem zaatakowanym przez pasozyta, nie stosujmy
    > demagogii, mniej emocji, wiecej spokoju i pracy u podstaw

    No to jesteśmy zgodni w poglądach:-)
    A ja chciałem się pokłócić z kimś takim jak kiedyś Richard:-)
    A tu nikt ni chce mnie wyzwać od "poniemieckich gnid":-))

  • 26. Data: 2002-05-04 09:39:54
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
    > VAT jest *wyjątkowo* mocno "niepomijalny" :>

    O podatki to jakiś czas temu głośno krzyczał UPR. Ale do społeczeństwa to
    nie przemówiło.

    > *urzędową* wycenę "cosia" należy wsadzić [censored] bo
    > dla państwa korzystniej jest Z-X...
    Niestety tak jest. I nie wiem jak to zmienic.

    > cytowane: coś tak nieco ponad 3/4 społeczeństwa uznaje że
    > drobne kradzieże *należy tolerować* !
    > Niepotrzenie ubierasz w piękne słówka :(, niestety.

    Polityk nie kłamie - najwyżej "mija się z prawdą"
    Nie jest skorumpowany -...
    Takich pięknych frazesów, usprawiedliwień mamy mnóstwo.

    > Posty o ludziach którzy zbierali na starość właśnie odkładając
    > w banku widywałem wielokroć. I dla nich różnica w poborze
    > podatku od dochodu lub przychodu jest *kolosalna*.

    Toż oni powinni być za jak nawiekszymi odsetkami bankowymi. Miller a za nim
    RPP działą na ich niekorzyść. Obniżka odsetek, to mniej na później, mniej
    podatku od odsetek na dziś
    > Moją opinię możesz sprawdzić googlem: któryś z cesarzy A-W
    [...]> tekst ustawy. Jak nie - nie podpisywał :> (i słusznie)

    Ale nasi władcy nie są tacy mili. Armia ludzi dba o to, aby ustawy i
    rozporządzenia były zagmatwane. Prawnicy dzięki temu mają z czego żyć.

    > Patrz wyżej: niestety jest. Nie tylko na "symbiozę" ale
    > regularne przestępstwo :(
    > I ja, tu, teraz - tego nie zmienię; co chciałeś usłyszeć ?

    Ja to wiem, wszyscy(?) to wiedzą.
    Kali ukraść krowę -dobrze. Kalemu ukraść krowę - źle.:-)
    Może w poniedziałek, jak ludzie wrócą z "łykendu" znajdzie się jakiś
    mecenas, który mnie zbluzga:-))
    I przekona mnie, że człowiek to wspaniała istota.
    Bo ja zaczynam tracić szacunek do siebie i otoczenia.

    > Czy ty pisałeś że chciałbyś systemu szwedzkiego ? (przypomnę

    Nie !. Ja obecnie chciałbym systemu rosyjskiego. Liniowo 13% dla swoich
    obywateli, więcej dla obcych.

  • 27. Data: 2002-05-04 09:46:45
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Uzytkownik "Weronikad" <w...@a...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    jak
    > najwiecej odsetek. W Polsce banki zmuszaja do trzymania oszczednosci w

    E... tam
    Podatki na zachodzie placi sie nie tylko osobiscie
    Banki tez placa za swoich klientów.
    To obniza koszt poboru podatków i wg mnie jest sluszne
    A w skarpecie forse (wieksza niz grosiki) trzyma tylko nawiedzony idiota.
    Jego wolny wybór.

  • 28. Data: 2002-05-04 10:52:27
    Temat: OT: Podatek od odsetek od [...] (cancel)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 May 2002, inkoguto wrote:
    [...]
    >+ Ale ten na który Ty odpowiadasz anulowałem!
    >+ Jakim cudem go widzisz???:-))

    A widzę ! (ciągle) -:)
    Ale nie mam ochoty na doszkolenie się z newsserwerów, przynajmniej
    nie teraz :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2002-05-04 11:33:08
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Pokaz mnie Pan bank na tzw. Zachodzie ktory spelnia role Urzedu
    Skarbowego.

    Na przykład te:

    BCITITMM- www.bci.it

    DEUTDEFF- www.group.deutsche-bank.de

    UBSWCHZH - www.ubs.com

    ESSESESS - www.sebank.se

  • 30. Data: 2002-05-07 08:49:40
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > A znasz taki ???? Bo ja nie!
    > *) Tylko nie ośmiesz się informacją, ze mbank albo Inteligo, albo inny
    > Internetowy jest darmo

    Nie bardzo rozumiem z tym ośmieszaniem się. W mbanku nie płacę za
    prowadzenie konta, nie płacę za przelewy, nie płacę za kartę, nie marnuję
    czasu w kolejkach (czas to pieniądz rzekomo), nie spalam benzyny i nie
    zużywam samochodu na dojazdy, oprocentowanie na rorze mam wyższe niż w
    marmurowych bankach.
    Może mi wytłumaczysz w którym momencie ze mnie zdzierają?