    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadkow i darowizn - przedawnienie
    Date: Tue, 16 Mar 2010 18:40:45 -0500

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie wiem jakie masz na myśli, ale jeśli "ówczesne", a były tam
    > jakieś limity bodaj do 150m^2 i być może jakiś kwotowy, to
    > napisz wyraźnie, bo odszukiwanie starych przepisów bywa uciążliwe
    > i nie każdemu się chce :|

    chodziło mu o to, ze warunkiem ulgi było zamieszkiwanie przez 5 lat.
    Z tego wyciągnął wniosek, że jeśli już u notariusza miała świadomość, że
    nie będzie zamieszkiwać to można wnioskować, że już wówczas ulga sie nie
    należała.

    Chodzi mu o moment, w którym przestaje się podpadać pod ulgę bo sie
    przetało spełniać warunki i US powinien naliczyć podatek.

    Czy jak po roku sie wyprowadze, to podatek nalezy naliczyc z dnia
    wyprowadzki, czy dopiero z dnia w ktorym US sie dowie o wyprowadzce?

    Moim zdaniem US nalicza podatek w momencie kiedy sie dowie, ze podatek
    sie nalezy i od tego momentu biegnie przedawnienie, ale na dzien w
    którym przetało podpadac sie pod ulge.

    > Dziś wygląda on tak (wstawki moje):
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    > +++
    > 4. Jeżeli nabycie
    > [1] niezgłoszone do opodatkowania
    > stwierdzono
    > [2] następnie pismem
    > ^^^^^^^^^

    i nic sie nie zmieniło.
    przerabiałem ten paragraf z US 10 lat temu, kiedy to zadali niewinne
    pytanie skąd miałem kasę na chatę :)