    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadku
    Date: Mon, 16 May 2016 11:02:16 +0200

    W dniu 2016-05-13 o 22:14, witek pisze:
    > tak, ale te procenty dotyczą spadku.
    > Zeby ustalic jaki procent domu przypadał kazdemu nalezałoby wiedziec czy
    > dom byl własnością ich obojga (wowczas spadkiem jest połowa domu) czy
    > tylko zmarłego (wowczas caly).
    Wygląda na to, że dom był własnością obojga, czyli po śmierci pierwszego
    rodzica do podziału było 50%, z czego 50% przypadło drugiemu z rodziców,
    a 50% dzieciom. Czyli po śmierci pierwszego rodzica drugi odziedziczył
    1/4 domu (czyli posiadał już łącznie 3/4), a dzieci po 1/8. Dobrze
    kombinuję?

    > Jak już US ma wasze drugi i wychodzi jakis podatek do zapłacenia do US
    > wydaje decyzję o wymiarze podatku i dopiero od momentu otrzymania tej
    > decyzji macie 14 dni na zapłacenie podatku. Po 14 dniach trzeba zaczac
    > doliczac odsetki.
    > Także spokojenie zbierajcie papierki iddzie do jakiegos fachowca niech
    > za was sporzadzi dokumenty do US i spokojnie czekajcie na zawiadomienie
    > z US ile trzeba zapłacić jeśli w ogóle.
    A jest szansa, żeby podatek nie wyszedł? Jeśli złożą SD-3 to chyba
    zawsze coś wyjdzie? Zakładam, że do zapłacenia będzie podatek od tej
    wyżej wyliczonej 1/8?

    > Kolejną rzecz którą radzę dopilnować na koniec to wziąć z US
    > potwierdzenie, że podatek został zapłacony lub w przypadku SD-Z2, że
    > podatek się nie należy.
    > Bedzie tego żądał notariusz jeśli kiedykolwiek bedziecie chcieli ten dom
    > sprzedac.
    > Łatwiej je załatwić teraz niż za 30 lat.
    O - dzięki, dobrze wiedzieć. A co się dzieje, jeśli już po zapłaceniu
    podatków spadkowych nieruchomość idzie na sprzedaż? Coś znalazłem, że
    jeśli nie mieszkało się tam ponad 5 lat, to dochodzi podatek dochodowy
    (18%?). Żeby go uniknąć trzeba przeznaczyć kasę ze sprzedaży również na
    cele mieszkaniowe. Zakładam, że to się robi dopiero po sprzedaży (tzn.
    deklaruje, że kasa idzie na cele mieszkaniowe) i na tym etapie (podatków
    od spadków) nie należy się tym martwić?

    Dzięki.

    Maciek