  • Data: 2016-05-16 13:06:07
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-16 o 12:05, J.F. pisze:
    > Taki podzial byl w testamencie meza ?
    > Bo o ile kojarze, to % w dziedziczeniu ustawowym sa inne - z dwojka
    > dzieci, to zona dziedziczy 1/3.
    Testamentu na oczy nie widziałem :-) Zaglądałem za to w papiery od
    notariusza i widać tam np. 2 akty poświadczenia dziedziczenia (po jednym
    i drugim rodzicu). W każdym takim akcie wymieniono dzieci i każdemu
    przypada 1/2 część spadku. Czyli wygląda na to, że w testamentach (były
    2 spisane notarialnie) zapewne w ogóle nie figurował współmałżonek, a
    jedynie dzieci.

    > Tak swoja droga, to nie wiem czy by nie warto bylo jakos zapomniec
    > tego pierwszego testamentu i przyjac ze zona posiadala calosc, i teraz
    > dzieci bez problemow dziedzicza po niej. Dzieci sie mogly kiedys tam
    > zrzec swojej czesci na jej rzecz - choc 2004 ... no, z jednej strony
    > US moze trzymac papiery, z drugiej - moglo sie przedawnic :-)
    Teraz chyba się nie da, bo testamenty otworzył notariusz, spisał
    dokumenty itd. :-)

    > O ile pamietam niedawne interpretacje, to jest tak:
    > -sprzedajac nieruchomosc krocej niz 5 lat od "daty wejscia w
    > posiadanie", nalezy zaplacic podatek dochodowy, po 5 latach
    > nieruchomosc staje sie "uzywana" i podatku dochodowego sie nie placi,
    > -dochodowy, czyli mozna odliczyc koszt nabycia i zaplacic tylko od
    > zysku.
    > -ale jesli to byl spadek, to koszt nabycia byl zero.
    > Czyli w tym przypadku - 18% lub czekamy 5 lat ...
    A przeznaczenie tego na zakup innego lokum nie wchodzi w grę? Zwłaszcza
    gdy ktoś np. nie posiada żadnej innej nieruchomości?

    Maciek