    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadku
    Date: Mon, 16 May 2016 19:24:31 -0500

    On 5/16/2016 4:02 AM, Maciek wrote:
    > Wygląda na to, że dom był własnością obojga, czyli po śmierci pierwszego
    > rodzica do podziału było 50%, z czego 50% przypadło drugiemu z rodziców,
    > a 50% dzieciom. Czyli po śmierci pierwszego rodzica drugi odziedziczył
    > 1/4 domu (czyli posiadał już łącznie 3/4), a dzieci po 1/8. Dobrze
    > kombinuję?

    jakos tak. z mnozenia zawsze bylem kiepski.

    > A jest szansa, żeby podatek nie wyszedł? Jeśli złożą SD-3 to chyba
    > zawsze coś wyjdzie? Zakładam, że do zapłacenia będzie podatek od tej
    > wyżej wyliczonej 1/8?

    jest bo kiedys tez bylo zwolnienie z podatku tylko na innych zasadach.
    Tylko zeby to wszystko poskladac to potrzebujesz speca, ktory ci to
    policzy wg przepisów sprzed xxxx lat i sie pod tym podpisze.

    > O - dzięki, dobrze wiedzieć. A co się dzieje, jeśli już po zapłaceniu
    > podatków spadkowych nieruchomość idzie na sprzedaż? Coś znalazłem, że
    > jeśli nie mieszkało się tam ponad 5 lat, to dochodzi podatek dochodowy
    > (18%?).

    generalnie tak.

    Żeby go uniknąć trzeba przeznaczyć kasę ze sprzedaży również na
    > cele mieszkaniowe.

    tak

    Zakładam, że to się robi dopiero po sprzedaży (tzn.
    > deklaruje, że kasa idzie na cele mieszkaniowe) i na tym etapie (podatków
    > od spadków) nie należy się tym martwić?

    deklaruje sie, ze sie w ciagu 2 lat przeznaczy kase na cele mieszkaniowe
    i za dwa lata US to sprawdzi.