  • Data: 2017-12-20 22:34:23
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Strasznie ten opis jest zamieszany wg mnie.
    > Wydaje mi się, że mieszasz tu podatek od sprzedaży nieruchomości
    > z podatkiem od spadku. Czy ja czegoś nie rozumiem?
    Podatek od sprzedaży zupełnie mnie teraz nie interesuje. Mam jeszcze
    trochę czasu na przeznaczenie uzyskanych środków na zakup innej
    nieruchomości.

    > A zwolnienia z podatku od spadku, jeśli minął termin zgłoszenia
    > to nie da się chyba przywrócić.
    Ale tu nie chodzi o zwolnienie z podatku od spadku. Jeszcze raz:
    1. Dziadek zmarł w 2003 r.
    2. Babcia zmarła w 2016 r.
    3. Oboje pozostawili testamenty
    4. W 2016 r. nastąpiło notarialne otwarcie i ogłoszenie testamentów,
    sporządzono oświadczenia o przyjęciu spadku, akty poświadczenia
    dziedziczenia itp.
    5. Do US zostały złożone formularze: SD-Z2 (spadek po babci), i zdaje
    się SD-3 (spadek po dziadku)
    6. US stwierdził, że podatek od spadku po babci nie należy się - na
    podstawie art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn
    7. US naliczył podatek od spadku po dziadku, a zgodnie z art. 16 w/w
    ustawy udzielił ulgi w podatku, która to ulga w przypadku sprzedaży
    nieruchomości przed upływem 5 lat, może zostać utrzymana jeśli w ciągu 6
    miesięcy kwotę ze sprzedaży przeznaczy się na cele mieszkaniowe

    Maciek