  • Data: 2017-12-21 00:44:32
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-18 o 01:53, witek pisze:
    > dalej wchodzi kodeks cywilny ktory twierdzi, ze
    > że spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.
    > a otwarcie spadku następuje z dniem śmierci spadkodawcy
    > itd itp etc.

    To jeszcze sobie podyskutuję :-)
    Czyli jak rozumiem nabycie spadku nastąpiło z dniem śmierci spadkodawcy,
    czyli w 2003 roku. W testamencie dziadka jako spadkobiercy umieszczeni
    byli: córka oraz wnuk (syn zmarłego syna). Jednak do otwarcia testamentu
    wtedy nie doszło. Czy to oznacza, że połowa nieruchomości była już wtedy
    dziedziczona przez spadkobierców?
    Jeśli tak, to spadkobiercy mieli wtedy chyba pół roku na zgłoszenie np.
    odrzucenia spadku i zdaje się miesiąc na zgłoszenie nabycia rzeczy w
    drodze spadku - to chyba moment powstania obowiązku podatkowego?
    Zgodnie z art. 68 § 1 ordynacji podatkowej zobowiązanie podatkowe, o
    którym mowa w art. 21 § 1 pkt 2 nie powstaje, pod warunkiem że decyzja
    ustalająca wysokość tego zobowiązania została doręczona po upływie 5
    lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek
    podatkowy. Czyli 2004+5=2009, a ja decyzję dostałem w 2016. Dobrze
    kombinuję? :-)

    Maciek