  • 1. Data: 2006-11-08 19:21:38
    Temat: Podatek od spadku
    Od: "Jaegermeister" <j...@w...pl>

    Witam,
    Chyba trafilem na wlasciwa grupe.

    Kupuje dom od faceta ktory dostal go (dom) w spadku.
    Niestety nie zaplacil do dnia dzisiejszego podatku.
    Mowi, ze nie mial pieniedzy i czasu bo byl i jest powaznie chory (jest teraz
    w hospicjum), a podatek podobno sie przedawnil.

    Wyjasnienie:
    Dom dostal w spadku po zmarlej w 1992r. matce.
    Postanowienie z sadu o nabyciu spadku uprawomocnilo sie w lutym 1993r.
    Od tego czasu nigdzie nie zglaszal, ze dostal spadek.
    Placi jedynie coroczny podatek od nieruchomosci.

    I jeszcze: wpis do Ksiegi Wieczystej o zmianie wlasciciela jest z 1994r.
    Z tego samego roku jest wypis z rejestru gruntow z Gminy.

    Jesli podatek sie przedawnil (podobno po 5 latach od orzeczenia sadu
    nastepuje przedawnienie, a tu minelo juz 12lat), to w takim razie co
    powinien mi okazac?
    Ma isc do Urzedu Skarbowego po jakies zaswiadczenie?
    I czy faktycznie ten podatek sie przedawnil?
    A moze to na mnie jako nabywce przejdzie?

    Dzieki za informacje!

    Pozdrawiam

    Hubert

  • 2. Data: 2006-11-09 00:01:14
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jaegermeister" <j...@w...pl> wrote in message
    > Witam,
    > Chyba trafilem na wlasciwa grupe.

    > I czy faktycznie ten podatek sie przedawnil?
    > A moze to na mnie jako nabywce przejdzie?

    Ciebie jako nabywcy niezapłacony przez niego podatek od spadku nie
    interesuje.
    Nie przechodzi to na ciebie.

    W przypadku niezgłoszonej darowizny przedawnienia nie ma. Nie wiem jak w
    przypadku niezgłoszonego spadku.
    Bo nie wiem czy orzeczenie sądu o nabyciu spadku jest wystarczającym
    dokumentem do tego aby zaczął biec pięcioletni okres przedawnienia.
    Możliwe.
    W każdym razie to jego problem, nie twój.

  • 3. Data: 2006-11-09 18:12:27
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jaegermeister" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Od tego czasu nigdzie nie zglaszal, ze dostal spadek.
    > Placi jedynie coroczny podatek od nieruchomosci.

    Mieszka w tym domu?
    Ma inny dom?

  • 4. Data: 2006-11-09 18:13:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > "Jaegermeister" <j...@w...pl> wrote in message

    > Ciebie jako nabywcy niezapłacony przez niego podatek od spadku nie
    > interesuje.
    > Nie przechodzi to na ciebie.

    Nieprawda.
    Słyszałeś o hipotece?

  • 5. Data: 2006-11-09 21:07:27
    Od: "Jaegermeister" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jaegermeister" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mieszka w tym domu?
    > Ma inny dom?

    Jest zameldowany w tym domu ale od roku juz tam nie mieszka bo jest w
    hospicjum.

  • 6. Data: 2006-11-09 21:51:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jest zameldowany w tym domu ale od roku juz tam nie mieszka bo jest w
    > hospicjum.

    Ale w 1992 mieszkał i to był jedyny jego dom?
    No to podatek za dom się nie należał.
    I nie trzeba było tego zgłaszać.

    Co innego podatek od reszty spadku.

  • 7. Data: 2006-11-11 00:54:05