eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną › Re: Podatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną
  • Data: 2008-04-08 13:11:08
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam> szukaj wiadomości tego autora

    > Zakładam że je używałeś i zrobiłeś je na użytek prywatny, a nie w ramach
    DG
    > i nie będzie to czynność powtarzalna.
    > Tak więc IMO możesz je sprzedać firmie na umowę, jeśli firma jest
    VAT-owcem,
    > to nie zapłacisz żadnego podatku, nawet PCC.

    Urządzenie zrobiłem dawno temu w ramach eksperymentu.
    Chciałem zobaczyć, czy mój pomysł na takie, a nie inne
    rozwiązanie elektroniczne sprawdzi się w praktyce.
    Stało ono w domu. Używałem je także we własnym zakresie.
    Nie prowadzę działalności gosodarczej.
    Części do urządzenia kupiłem, jako osoba prywatna
    w sklepach i na bazarku z częściami elektronicznymi.

    Pewne przedsiębiorstwo produkuje i sprzedaje podobne
    urządzenia. Dowiedzieli się, że posiadam podobny sprzęt
    i chcieli ode mnie go odkupić.

    Chciałem się dowiedzieć, ile procent podatku zapłacę od
    takiej transakcji?
    Przy założeniu, że będzie to 2% podatku, czy istnieje jakaś
    maksymalna kwota, za którą mogę sprzedać urządzenie, aby
    nie płacić wyższego podatku?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo