  • 1. Data: 2002-06-28 11:47:49
    Temat: Podatek od um o dzielo/zlecania.
    Od: "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl>

    Witam.
    Jaki jest sredni wskaznik, zeby mniej wiecej obliczyc sobie ile od kwoty
    brutto dostane ?

    (zatrudniony, nie studiuje)

  • 2. Data: 2002-06-28 12:17:58
    Temat: Re: Podatek od um o dzielo/zlecania.
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:afhi80$1nq$1@news2.ipartners.pl...
    > Witam.
    > Jaki jest sredni wskaznik, zeby mniej wiecej obliczyc sobie ile od kwoty
    > brutto dostane ?
    >
    > (zatrudniony, nie studiuje)

    W przypadku umów o dzieło i umów zlecenia, w których wystąpi tylko
    ubezpieczenie zdrowotne, podatek wynosi 16 % od kwoty brutto, a w umowach z
    prawami autorskimi - 10 % od kwoty brutto. Można więc policzyć, że
    odpowiednio na rękę zostanie 84 % lub 90 % kwoty brutto. W przypadku umów
    zlecenia z pełnym ubezpieczeniem społecznym potrącana jest jeszcze składka
    ZUS. Wyliczenie to dotyczy tylko umów o wynagrodzeniu brutto wyższym niż
    139,-zł.

    Tomek

  • 3. Data: 2002-06-28 12:19:33
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "Tomek" <o...@y...com> napisał w wiadomości

    Wyliczenie to dotyczy tylko umów o wynagrodzeniu brutto wyższym niż
    > 139,-zł.
    >
    > Tomek

    Przepraszam, w tym roku granicą jest kwota 143,-zł
    Tomek

  • 4. Data: 2002-06-28 13:08:14
    Od: "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl>

    W przypadku umów
    > zlecenia z pełnym ubezpieczeniem społecznym potrącana jest jeszcze składka
    > ZUS. Wyliczenie to dotyczy tylko umów o wynagrodzeniu brutto wyższym niż
    > 139,-zł.

    [ciach]

    a ile za ZUS?

  • 5. Data: 2002-06-28 13:12:09
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:afhmup$55r$1@news2.ipartners.pl...

    > a ile za ZUS?

    Do potrącenia - 18,71 % kwoty brutto, pracodawca poza tym dopłaca ze swojej
    kieszeni 17,88 % kwoty brutto.
    Tomek

  • 6. Data: 2002-06-28 13:21:58
    Od: "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl>

    > Do potrącenia - 18,71 % kwoty brutto, pracodawca poza tym dopłaca ze
    swojej
    > kieszeni 17,88 % kwoty brutto.
    > Tomek

    ok, mam kwote brutto 2400 - przez jaki wskaznik mam to pomnozyc coby mi
    wyszla kwota netto?

  • 7. Data: 2002-06-28 13:24:11
    Temat: Re[2]: Podatek od um o dzielo/zlecania.
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Tomasz,

    W Twoim liście datowanym 28 czerwca 2002 (15:21:58) można przeczytać:

    jak masz kalkulator to wstukaj:
    2400 - 18,71 %
    i pokaże się wynik

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 8. Data: 2002-06-28 13:31:27
    Temat: Re: Re[2]: Podatek od um o dzielo/zlecania.
    Od: "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl>

    > jak masz kalkulator to wstukaj:
    > 2400 - 18,71 %
    > i pokaże się wynik

    [ciach]

    senks, mam nadzieje ze to juz wszystko co musze odjac od tej kwoty bo mam
    kredyt do splacenia ;-)

  • 9. Data: 2002-07-01 11:24:25
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

    > jak masz kalkulator to wstukaj:
    > 2400 - 18,71 %
    > i pokaże się wynik

    I to będzie podstawa do opodatkowania (brutto - ZUS). Odejmij z tego jeszcze
    16% i wyjdzie ci netto (mam nadzieję że nizc nie pokręciłem:-)))

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu