  • 1. Data: 2002-06-28 10:31:15
    Temat: Faktury NOM - raz jeszcze
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Przy wejsciu smoka NOM-u, wszem i wobec trabiono ze mozna korzystac z
    ich prefiksu a fakturowac to bedzie TP SA (z ktora mam umowe i faktury
    moze mi wystawiac).
    Jak to sie ma do stanu obecnego (umowy z NOM-em nie mam).
    Czy aby Nom nie podjal ryzyka handlowego (tak jak firmy wysylajace
    ksiazki bez zamowienia - moge taka niezamowiona ksiazke przeczytac i
    wyrzucic do kosza, czy dac na polke i nie musze zaplacic).
    Uwaga: nie chodzi mi o rozwazanie kwestii moralnych dotyczacych zaplaty
    - tu jest sprawa jasna - wziales - zaplac.
    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 2. Data: 2002-06-29 19:10:47
    Temat: Re: Faktury NOM - raz jeszcze
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 28 Jun 2002 12:31:15 +0200), Jano
    <m...@h...gula> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Uwaga: nie chodzi mi o rozwazanie kwestii moralnych dotyczacych zaplaty
    >- tu jest sprawa jasna - wziales - zaplac.

    Wkurza mnie to, że jak powstal NOM, to wszyscy mówili Tepsa be, dzwoń
    Nomem... A teraz, jak słodkie chwile niepłacenia mineły, to wszyscy
    szukają dziury w całym i marudzą jaki NOM świnia, że wystawia FV...

    Mówili, że TPSA wystawi, bo mieli nadzieję na normalne załatwienie
    sprawy. Niestety z monopolistą, pozostającym w dodatku własnością
    niepolską, się nie da nic. Tak więc płacić i nie marudzić...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-07-01 08:45:48
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Mówili, że TPSA wystawi, bo mieli nadzieję na normalne załatwienie
    > sprawy.

    No tak, widząc, kto jest właścicielem NOMu trudno było przypuszczać, że
    opierać będą się na prawie (którego nie znają, bo ważniejsze były dla nich
    jakieś wytyczne od ustawy o VAT) i umowach. Nadzieje, to nie jest
    odpowiednia podstawa do działań gospodarczych.

    > Niestety z monopolistą, pozostającym w dodatku własnością
    > niepolską, się nie da nic.

    Tak, a NOM jest spółką kilku innych monopolistów - tak że "partnerzy" są
    siebie godni.

    > Tak więc płacić i nie marudzić...

    No dobra, ale ile? Ja nie dzwoniłem (no, może kilka minut), ale przez ten
    czas wynajmowałem mieszkanie z kilkoma innymi osobami. Niektórzy już się
    wyprowadzili, a rachunek jest spory. Mam teraz biegać, dzwonić kombinować? I
    jak ktoś łaskawie powie "No dobra, to ile mam zapłacić" to co mu mam
    odpowiedzieć? Nie da się uzyskać billingu. Nawet, jak się uda go zdobyć to
    kto pamięta, gdzie dzwonił pół roku temu (albo jeszcze dawniej)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-07-01 09:37:36
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Tristan Alder napisał:

    > Mówili, że TPSA wystawi, bo mieli nadzieję na normalne załatwienie
    > sprawy. Niestety z monopolistš, pozostajšcym w dodatku własnoœciš
    > niepolskš, się nie da nic. Tak więc płacić i nie marudzić...

    Jasnie hrabia raczy odpowiadac na odpowiedziane pytania.

    A jesli ja sie umowie i mi nie wyjdzie to co - moge zrobic iknaczej niz
    w umowie?
    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 5. Data: 2002-07-07 20:16:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    ?

    >A jesli ja sie umowie i mi nie wyjdzie to co - moge zrobic iknaczej niz
    >w umowie?

    Umowy do końca nie było, bo nasze chore państwo jak zwykle ulega kasie
    zachodnich kapitalistów... Jak ktoś korzystał z NOMa, musiał się
    liczyć z tym, że do końca nie wiadomo, jak będzie wyglądała faktura.

    Poza tym -- wszystkie dywagacje są chore. Co za różnica, czy faktura
    od TPSA czy od NOMa? Generalnie burzą się ci, co myśleli, ze se
    nadzwoną jak dzikie i ich minie opłata, więc teraz szukają dziury w
    całym...

  • 6. Data: 2002-07-08 07:17:42
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

> [...]
    > od TPSA czy od NOMa? Generalnie burzą się ci, co myśleli, ze se
    > nadzwoną jak dzikie i ich minie opłata, więc teraz szukają dziury w

    Nie zgodzę się z Tobą, ja od NOM dostałem fakturę na 19 zł, ale i tak się
    wkurzam. w TPSA telefon mam na firmę, ale to nie znaczy, że chciałem z NOM
    podpisywać umowę jako firma. Jakim prawem oni za mnie zdecydowali i pobrali
    moje dane z TPSA ?

    Maras

  • 7. Data: 2002-07-09 06:54:20
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Tristan Alder napisał:

    > Poza tym -- wszystkie dywagacje sš chore. Co za różnica, czy faktura
    > od TPSA czy od NOMa? Generalnie burzš się ci, co myœleli, ze se
    > nadzwonš jak dzikie i ich minie opłata, więc teraz szukajš dziury w
    > całym...

    Blad w rozumowaniu. Fakture dostalem na 7zl (fakt dzwonilem raz czy dwa)
    - ale w grudniu mam 1 inpuls, w styczniu 1 impuls, w lutym 1 impuls - to
    co jest grane - miedzymiastowa za 1 impuls?? A na pewno w tych
    miesiacach nie dzwonilem.
    Wiec przyznaje sie - faktura poszla do kosza (bo nie byla polecdona) a
    jak przyjdzie ponaglenie to najpierw bede reklamowal - nie lubie jak sie
    mnie oszukuje (podobne przygody mialem z ERA - wygralem).
    Zona do firmy dostala fakture na 1,80zl - dokladnie tak jak dzwonila -
    zaplacona chociasz przelew kosztowal znacznie wiecej.

    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 8. Data: 2002-07-09 13:27:20
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Maras wrote:

> [...]
    M> podpisywać umowę jako firma. Jakim prawem oni za mnie zdecydowali i pobrali

    Takim samym prawem jak Ty - nie mając z NOM podpisanej umowy - korzystałes z
    ich usług.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 9. Data: 2002-07-09 15:15:44
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    > Takim samym prawem jak Ty - nie mając z NOM podpisanej umowy - korzystałes
    > ich usług.

    Sugerujesz, że dawałem reklamy w TV i na autobusach MPK o treści 'Bierzcie
    moje dane, są dostępne w TPSA', a ja nie mam nic przeciwko ?

    To czego oczekuje wymagający klient, to forma w jakiej robiła to
    energetyka... do każdego przychodzili podpisać umowę osobiście. Ja preferuje
    formę bardziej zdalną (np. przez telefon), ale nigdy nie bez mojej wiedzy.

    Maras