  • 21. Data: 2013-09-22 12:23:34
    Temat: Re: Podatek od zamiany? Czy mają prawo?
    Od: Helios <h...@w...pl>

    a jak kupie samochód za 15 tys i za miesiąc go sprzedam za 15 tys to też
    płace podatek?

  • 22. Data: 2013-09-22 15:31:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Helios wrote:
    > a jak kupie samochód za 15 tys i za miesiąc go sprzedam za 15 tys to też
    > płace podatek?

    nie, bo w przypadku samochodu podatek jest od zysku.
    tylko w przypadku nieruchomosci zapisano 19% od jakies tam podstawy
    zblizonej do ceny sprzedazy

    kiedys czyli dawno dawno temu bylo tak jak piszesz.
    podatek byl od zysku.

  • 23. Data: 2013-09-22 16:14:49
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > zblizonej do ceny sprzedazy
    >
    > kiedys czyli dawno dawno temu bylo tak jak piszesz.

    W przypadku domu obecnie także płaci się od zysku, czyli w tym
    przypadku, gdyby ktoś kupił dom za 15 tys. zł i sprzedał go za 3 dni za
    150tys. zł to nie zpałaci podatku.
    Jeżeli jednak sprzedałby ten dom za 200 tys. zł to zapłaci podatek 19%
    od różnicy czyli 50 tys. zł.
    Te zasady istnieją od 1 stycznia 2007r.

    Reasumując autor wątku powinien był złożyć PIT, w którym powinien
    wykazać wysokość podatku tj. 19% od różnicy pomiędzy ceną zbycia, a ceną
    zakupu i powinien to zrobić do końca kwietnia 2009r.
    Jacek prawdopodobnie nie złożył tego PIT-a i dlatego teraz go ścigają o
    zapłatę, bo mają informację, że zbył, ale nie mają PIT-a, w którym
    obliczony jest należeny podatek. Zapewne żadnej wpłaty podatku taskże
    nie robił.
    Niestety w 2008r. nie było jeszcze zwolnień od kwot przeznaczonych w
    przeciągu 2 lat na inne cele mieszkaniowe, bo to zwolnienie weszło
    dopiero od 1 stycznia 2009r. Na podstawie tego zwolnienia nie zapłaciłby
    ani złotówki przy takiej zamianie.

    Czytając to jego wezwanie z US:
    "Należy złożyć korektę zeznania za 2008 rok i wykazać podatek z
    odpłatnego zbycia nieruchomości w wysokości 19% od kwoty uzyskanego
    przychodu pomniejszonego o dochód podlegający zwolnieniu............"
    sądzę, że US czeka na PIT-a, w którym wykaże podatek 19% od różnicy
    pomiędzy ceną zbycia 15 tys. zł, a kosztami użyskania przychodu, czyli
    ceną nabycia + opłaty notarialne + inne koszty związane bezpośrenio z
    nabyciem.
    Tu jako koszty notarialne może policzyć koszty notariusza jakie zapłacił
    przy nabywaniu tejże działki oraz połowę kosztów notartiusza podczas
    zamiany, bo przy zamianie koszty te płącą strony solidarnie.
    Możliwe że urzędnicy nie są aż tak upierdliwi i wcale nie chą go
    upierdzielić.
    Możliwe, że nie zapłaci w ogóle tego podatku, kiedy złoży prawidłowy PIT
    i co najwyżej dostanie niewielką karę lub nawet tylko pouczenie za
    niedopełnienie formalności.

  • 24. Data: 2013-09-22 16:18:18
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    Oj wkradł się błąd.

> [...]
    > za 150tys. zł to nie zapałaci podatku.
    > Jeżeli jednak sprzedałby ten dom za 200 tys. zł to zapłaci podatek 19%

    Chodziło oczywiście o:

  • 25. Data: 2013-09-22 16:21:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    uzytkownik wrote:

    .
> [...]
    > Możliwe, że nie zapłaci w ogóle tego podatku, kiedy złoży prawidłowy
    > PIT i co najwyżej dostanie niewielką karę lub nawet tylko pouczenie za

    Pewnie już sobie w łeb strzelił. "-)

  • 26. Data: 2013-09-22 16:46:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > Możliwe, że nie zapłaci w ogóle tego podatku, kiedy złoży prawidłowy PIT
    > i co najwyżej dostanie niewielką karę lub nawet tylko pouczenie za

    fakt
    zapedzilem sie myslac o darowiznach przy okazji.

    dodam tylko jeszcze ze koszt zakupu mozna waloryzwac
    jesli ktos kupil mieszkanie pare lat temu, to bedzie mogl wrzucic w
    koszty troche wiecej niz tylko cene z aktu natarialnego kupna.
    dodatkowo pare innych rzeczy tez mozna wliczyc w koszty.

  • 27. Data: 2013-09-22 20:11:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-09-22 16:46, witek wrote:
    > dodam tylko jeszcze ze koszt zakupu mozna waloryzwac
    > jesli ktos kupil mieszkanie pare lat temu, to bedzie mogl wrzucic w
    > koszty troche wiecej niz tylko cene z aktu natarialnego kupna.

    Rzucisz paragrafem?

    Piotrek

  • 28. Data: 2013-09-22 23:34:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Rzucisz paragrafem?
    >
    > Piotrek

    Art. 22.

    6f. Koszty nabycia lub koszty wytworzenia, o których mowa w ust. 6c, są
    corocznie podwyższane, począwszy od roku następującego po roku, w którym
    nastąpiło nabycie lub wytworzenie zbywanych rzeczy lub praw majątkowych,
    do roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym nastąpiło ich zbycie, w
    stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen towarów i usług
    konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów roku podatkowego w
    stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, ogłaszanemu przez Prezesa
    Głównego Urzędu Sta-tystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej
    Polskiej ,,Monitor Polski".

  • 29. Data: 2013-09-23 11:12:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Sep 2013, cef wrote:

    > Niby dlaczego nie? Nie są rzeczą?

    Usiłuję się połapać w stronach argumentów, i mi wychodzi
    że "nie przejdą" oznacza, że nie są substytutem euro właśnie.

    > To może drewniane strugane małe pieski?

    Też nie stanowią "praw majątkowych".

    Oczywiście pozostaje w mocy zastrzeżenie o tym, czy da
    się dowieść że umowa była jedna (zamiana mieszkania na
    pieski) czy dwie (jedna strona chce mieszkania, druga
    chce piesków, ale umowy te nie są wzajemnie warunkowane).

    pzdr, Gotfryd