  • 11. Data: 2009-01-03 15:51:27
    Temat: Re: Podatek od zbywanej nieruchomości
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ===Tomy=== wrote:

    > Piękny laborat, dzięki Witku za tak obszerne info.
    > Zabieram się do lektury i lecę potwierdzić u doradcy.

    Przeczytaj nastepny post, bo w trakcie pisania zapomnialem, ze to
    kupowałeś w 2005 roku.
    Obowiązują cię przepisy z momentu zakupu, a wtedy ulgi meldunkowej
    jeszcze nie było. Pozostaje ci czekać 5 lat.
    Było jeszcze coś takiego jak zwolnienie z podatku pod warunkiem
    zadlekarowania w ciągu 14 dni, ze przeznaczy sie pieniadze na zakup
    innego lokum, ale zdaje sie ze tym nie jestes zainteresowany.
    W kazdym razie jak bym sie do doradcy pofatygowal, to sie teraz dosyć
    mocno pokomplikowało i lepiej nie skopać bo za dużo można stracić.

  • 12. Data: 2009-01-03 18:09:53
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 09:51:27 -0600, witek napisał(a):

    > W kazdym razie jak bym sie do doradcy pofatygowal, to sie teraz dosyć
    > mocno pokomplikowało i lepiej nie skopać bo za dużo można stracić.

    Zgadza się. Jednak z zakupem nie będzie problemu. Pierwsze dostałem w 2003
    roku a drugie zakupiłem w 2008r. Prawnie minęło 5 lat od momentu darowizny
    (do dnia dzisiejszego już prawie 6 lat licząc kalendarzowo) i boję się
    podwójnego opodatkowania jeśli nie załapię się na przepis udzielający ulgi
    przy zbyciu nieruchomości w przeciągu 5 lat.

    Dzięki raz jeszcze.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 13. Data: 2009-01-03 19:22:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ===Tomy=== wrote:

> [...]
    > podwójnego opodatkowania jeśli nie załapię się na przepis udzielający ulgi
    > przy zbyciu nieruchomości w przeciągu 5 lat.

    jeśli dostałeś w 2003 roku, to 5 lat od końca 2003 roku właśnie minęło.
    Od przedwczoraj możesz je sprzedać.

  • 14. Data: 2009-01-03 22:09:06
    Od: aw <w...@w...pl>

    ===Tomy=== pisze:

    > i boję się podwójnego opodatkowania jeśli nie załapię się na

    przepis udzielający ulgi przy zbyciu nieruchomości w przeciągu 5 lat.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Coś mnie tu nie gra. Czegoś nie znam?

  • 15. Data: 2009-01-04 01:24:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aw wrote:

    > przepis udzielający ulgi przy zbyciu nieruchomości w przeciągu 5 lat.
    >>

    > Coś mnie tu nie gra. Czegoś nie znam?

    Acha. Polskiego nie znasz.

    Boi się, że "...się nie załapie na przepis udzielający ulgi [pominiętej
    jakiej] przy zbyciu (czytaj: jeśli zbędzie) nieruchomość w przeciągu 5
    lat [od nabycia]