  • 1. Data: 2009-01-02 01:58:04
    Temat: PIT-40 a kontrola
    Od: asiaque <a...@w...hell.pl>

    Cześć,

    pierwszy raz od wielu lat mam możliwość wyręczenia się pracodawcą przy
    składaniu PIT-u rocznego, więc nie omieszkam skorzystać. Ciekawi mnie
    kwestia następująca: jeśli US z jakichkolwiek powodów uzna za stosowne
    zakwestionować owo zeznanie podatkowe, kogo wzywa na kontrolę,
    mnie/pracodawcę/oboje?

    A.

  • 2. Data: 2009-01-02 02:22:32
    Temat: Re: PIT-40 a kontrola
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    asiaque wrote:
> [...]
    > kwestia następująca: jeśli US z jakichkolwiek powodów uzna za stosowne
    > zakwestionować owo zeznanie podatkowe, kogo wzywa na kontrolę,

    Zakwestionować w jakim zakresie?
    Pod względem formalnym? Brak podpisu, pieczątki, złe obliczenie.
    Tego kto wypełniał i się pod tym podpisał.

    Z każdym innych względów Ciebie. Wówczas będą kontrolowali podatnika, a
    nie rozliczenie. Samo rozliczenie będzie tylko elementem formalnym.
    Np. zleciłeś rozliczenie pracodawcy, a oni mają na stanie jakiś jeszcze
    "lewy" pit z umowy zlecenia. Przciez nie pracodawcę dziabną.