  • 1. Data: 2002-10-11 15:19:56
    Temat: Podatek spadkowy.
    Od: "Konrad M." <dzesi@ANTYSPAMM_klub.chip.pl>

    Pół roku temu zmarł mój ojciec.A teraz przyszedł czas by uregulować sprawy
    formalne.
    Został dom i stary samochód.A jako spadkobiercy ja brat i matka.
    Czy jeżeli wystąpię o postępowanie spadkowe to musze płacić podatek ?
    Słyszałem że są to dość duże sumy 5-10 tys.
    Nie mamy tyle.
    Nie ma sposobu by tego uniknąć ?

    Pozdrawiam.
    Konrad M.

  • 2. Data: 2002-10-11 19:25:02
    Temat: Re: Podatek spadkowy.
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad M." <dzesi@ANTYSPAMM_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jeżeli wystąpię o postępowanie spadkowe to musze płacić podatek ?
    > Słyszałem że są to dość duże sumy 5-10 tys.

    Wspólczuję.
    Zacznij od uzyskania postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku. To
    kosztuje niewiele.
    Mając to zgłaszasz się do US w sprawie dopełnienia formalności podatkowych,
    Wysokość podatku zależy od wartości masy spadkowej. Każdej z osób z osobna.
    Po szczegóły odsyłam do KC część dot. spadków.
    Poozdrawiam.