  • 1. Data: 2005-09-17 10:57:54
    Temat: Podatek w Polsce, a praca za granicą
    Od: Coin <c...@T...pl>

    Witam

    Ja z konkretnym zapytaniem.
    Podczas wakacji przez osiem tygodni pracowałem w Szkocji (2 miesiące).
    Zarobiłem ok. 2000 funtów, zapłaciłem tam ok. 250 funtów podatku i około
    100 funtów ubezpieczenia.
    Z tego co mi wiadomo, muszę w Polsce zapłacić podatek mimo, iż
    zapłaciłem go w Wielkiej Brytanii. Pytanie moje brzmi:
    - Zakładając, że nie będę miał w tym roku innych dochodów czy po
    rozliczeniu PIT'a (PIT'u?) za 2005 będę musiał polskiemu US dopłacić
    jeszcze jakąś kwotę (jeśli tak to orientacyjnie jaką) czy też może
    dostanę jeszcze zwrot (jeśli tak to orientacyjnie jaki) ?

    Prosiłbym również o podanie jak to obliczyć. Jeśli jeszcze jakieś dane
    są potrzebne to z chęcią je uzupełnię. Podatek dochodowy w Szkocji to
    około 11%.

    Pomijając już kwestię, że to jest centralnie chore bym musiał płacić
    podatek 2 razy chciałbym się po prostu dowiedzieć jak mam się nastawić
    na przyszłoroczny PIT.

    Drugie pytanie - czy o zwrot podatku z UK powinienem się starać poprzez
    jakieś firmy, czy może jest to w stanie załatwić mój Urząd Skarbowy gdy
    będzie mi wracał podatek za 2005 ?

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Coin

  • 2. Data: 2005-09-17 14:42:34
    Temat: Re: Podatek w Polsce, a praca za granicą
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Coin wrote:
    > Witam

    Od zarobku za granicą odejmujesz kwotę zwolnioną z polskiego podatku.
    Resztę przeliczasz na złotówki wg kursu NBP z dnia otrzymania wypłaty.
    Wpisujesz to do pit, obliczasz należny podatek w Polsce, odejmujesz
    podatek zapłacony za granicą.
    To co ci wyszło wpłacasz do US.
    Podejrzewam, że przy tak niskich kwotach nie zapłacisz nic.
    O zwrot podaktu za granicą starasz się sam.
    Szczegóły jak to dokładnie policzyć u najbliższego doradcy podatkowego.

  • 3. Data: 2005-09-17 16:45:54
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > O zwrot podaktu za granicą starasz się sam.
    > Szczegóły jak to dokładnie policzyć u najbliższego doradcy podatkowego.

    jeszcze 30 dni jak diety wolne od podatku, albo raczej od tego nalezy zaczac

  • 4. Data: 2005-09-17 19:47:42
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    nie oplaca mu sie zwracac podatku zaplaconego za granica poniewaz,
    zaplacil 350 podatku + ubezpieczenia co z kwoty 2000 daje 17,5% czyli
    nizszy niz w polsce, wiec zostalo 1650 funtow * kurs funta NBP i tutaj
    kolega wpada w pierwszy prog podatkowy odejmuje kwote wolna i placi od
    reszty 19% a nie oplaca sie zwracac bo to wiecej papierow no i wtedy by
    trzeba doplacic podatek w polsce

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 5. Data: 2005-09-17 21:03:06
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > kolega wpada w pierwszy prog podatkowy odejmuje kwote wolna i placi od
    > reszty 19% a nie oplaca sie zwracac bo to wiecej papierow no i wtedy by

    ok Nie oplaca sie.Pytanie:czy mozna tak zrobic?
    Samo stwierdzenie podwojnego opodatkowania dochodow zakrawa na jakas paranoje,
    ale o to chyba sie rozchodzi, nieprawdaz?

    polecam lekture http://wiadomosci.onet.pl/1232665,2678,1,kioskart.ht
    ml

  • 6. Data: 2005-09-18 06:26:36
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    no przeciez napisalem ze nie mozna, bo albo doplacasz w polsce to
    pozostala czesc podatku, albo zwracasz sobie to co zaplaciles za granica
    i placisz zwykly podatek w polsce, tak czy siak zawsze zaplacisz wedlug
    polskiego podatku, ale mozna sie ustrzec dajac podanie do US ze
    przenosisz swoje interesy za granice i wtedy nie beda sie czepiac, tylko
    tego nigdy niew praktykowalem, ale watek byl na grupie juz

  • 7. Data: 2005-09-18 07:18:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gonia wrote:

    > jeszcze 30 dni jak diety wolne od podatku, albo raczej od tego nalezy
    > zaczac

    napisałem.
    napisałem kwota zwolniona z polskiego podatku, bo jak piszę diety, to
    każdemu od razu się z delegacją kojarzy.

  • 8. Data: 2005-09-18 09:20:33
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > napisałem.
    > napisałem kwota zwolniona z polskiego podatku, bo jak piszę diety, to
    > każdemu od razu się z delegacją kojarzy.

    przyznaje racje, odebralam to troszke inaczej

    prosze o wybaczenie;D

  • 9. Data: 2005-09-19 07:35:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Sep 2005, Harry wrote:

    > no przeciez napisalem ze nie mozna

    ...kiedy w "czy można" IMO chodziło o to czy MOŻNA nie ubiegać się
    w GB o zwrot podatku.
    Ustaw angielskich nie znam, umowy pl-gb też nie - ale jeśli tam
    jakiejść pułapki nie zastawili to mi wychodzi że można.
    A że spowoduje do obniżenie podatku w .pl to taka ciekawostka :)

    > zwykly podatek w polsce, tak czy siak zawsze zaplacisz wedlug polskiego
    > podatku

    ...ano prawda. Sam tłumaczysz jednak że "nie opłaca się bo to więcej
    papierów a żadnego zysku" - i pytanie "czy można" IMO dotyczyło
    właśnie tego !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)