    From: p...@i...waw.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatki-Polska-Irlandia-Profesorowie i nauczyciele
    Date: 13 Sep 2006 02:05:05 -0700

    > I co widzisz?
    >
    > Irlandia zwolniła cię z płacenia podatków w Irlandii na dwa lata.
    > Dostawałeś pensję brutto do ręki.
    > Ale widzisz tu gdzieś zwolnienie z zapłacenia podatku od tego w Polsce?
    > A jesteś do tego zobowiązany, bo miejscem twojego stałego pobytu jest
    > Polska i tu podlegasz obowiązkowi podatkowemu od całości swoich
    > dochodów. art 3 updof.
    >

    > I o to właśnie US chodzi. O polski podatek od zarobków irlandzkich.
    > Ten art 21 daje ci tylko to, że iralndzki US nie upomina się u ciebie o

    Na poczatku bardzo dziekuje za komentarz.
    Widze ze nie bylem wystarczajaco prezyzyjny w moim pierwszym poscie.
    Chodzi o to ze to wlasnie Irlandzki urzad podatkowy (tax office) domaga
    sie zaplaty podatku za pierwszy rok mojego pobytu. Z polskim US
    rozliczylem sie tak jak trzeba ujawniajac dochod irlandzki i
    wypelniajac w odpowiedni sposob PIT. Jeszcze raz podkreslam ze to
    Irlandzki Urzad podatkowy chce zalegly podatek za pierwszy rok.
    Zdecydowalem sie zadac moje pytania na tej grupie poniewaz jak rozumiem
    umowa miedzy Polska a Irlandia dziala w dwie strony i gdybym byl
    irlandczykiem ktory u nas w kraju pracowal na polskiej uczelni w
    okresach o ktorym pisalem wczesniej to bylby w identycznej sytuacji.

    Jeszcze raz dziekuje za odpowiedz
    Tomek