  • 31. Data: 2012-09-20 10:15:24
    Temat: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.09.2012 09:51, witek pisze:

    > Inaczej:
    > Kraśc nie wolno, co nie onacza ze nie można.
    >
    > W przypadku DG, nie da sie powiedziec, ze nie wolno jej prowadzic ze
    > strata z definicji.

    Liwiusz trochę retorycznie przesadza, ale ma trochę rację. Za założenie
    DG jesteś "karany" kwotą ZUSu. Nie ma znaczenia czy to się w przepisach
    nazywa karą, opłatą czy składką. W pewnych okolicznościach (DG z
    przychodami do kwoty ZUSu) może być odbierane jako kara o wysokości
    100%+ dochodów.

    Za jazdę bez biletu też nie masz kary, tylko opłatę dodatkową. Ale
    powszechnie jest to odbierane jako kara, nazywane jest potocznie mandatem.

    p. m.

  • 32. Data: 2012-09-20 11:23:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-20, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Jest to tylko kwestia drobnych różnic w umieszczeniu przepisów w różnych
    > ustawach. Sprowadza się jednak do tego samego: przy regularnym
    > zarabianiu drobnych kwot jesteś albo karany za prowadzenie DG bez jej
    > formalnego założenia, albo wysokim podatkiem, który ktoś dla niepoznaki
    > nazwał ubezpieczeniem.

    Tak samo jak np. w niemczech (ZTCW). Czy wobec tego nazwiemy niemcy
    popieprzonym krajem? Brak opłacalności to *nie jest* *ustawowy* zakaz.
    CBDU.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2012-09-20 11:42:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 10:15, m pisze:

    > Liwiusz trochę retorycznie przesadza, ale ma trochę rację. Za założenie
    > DG jesteś "karany" kwotą ZUSu. Nie ma znaczenia czy to się w przepisach
    > nazywa karą, opłatą czy składką.

    Hmmm, a na etacie to nie?

    --
    spp

  • 34. Data: 2012-09-20 11:47:31
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.09.2012 11:42, spp pisze:

    > Hmmm, a na etacie to nie?

    Nie. Bo na etacie płacisz procentowo, w DG płacisz od razu sporo.

    p. m.

    ps:czemu nie widzę swojego posta, a odpowiedzi nań tak?

  • 35. Data: 2012-09-20 12:15:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 11:47, m pisze:

    > Nie. Bo na etacie płacisz procentowo, w DG płacisz od razu sporo.

    Ale na etacie też masz od razu urzędową najniższą stawkę od której
    nalicza się ZUS - identycznie jak na DG.

    --
    spp

  • 36. Data: 2012-09-20 13:16:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-09-20 12:15, spp pisze:
    > Ale na etacie też masz od razu urzędową najniższą stawkę od której
    > nalicza się ZUS - identycznie jak na DG.
    Ale na etacie raczej nie zarobisz mniej niż ta urzędowa najniższa stawka.

    Maciek

  • 37. Data: 2012-09-20 13:22:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Tak samo jak np. w niemczech (ZTCW). Czy wobec tego nazwiemy niemcy
    > popieprzonym krajem?
    Tak, możemy nawet od razu nazwać nazistowskim :->

    > Brak opłacalności to *nie jest* *ustawowy* zakaz. CBDU.
    Semantyka. Te wszystkie ustawowe zakazy, z grożącymi za ich złamanie
    karami, to jest właśnie budowanie braku opłacalności dokonywania
    określonych czynności.

    Maciek

  • 38. Data: 2012-09-20 13:24:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-20, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    > Semantyka. Te wszystkie ustawowe zakazy, z grożącymi za ich złamanie
    > karami, to jest właśnie budowanie braku opłacalności dokonywania
    > określonych czynności.

    Dobra. Od dwóch lat mam przychód 0 (słownie zero zł) z działalności.
    Co mi grozi?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2012-09-20 13:26:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Sep 2012, spp wrote:

    > Ale na etacie też masz od razu urzędową najniższą stawkę od której nalicza
    > się ZUS - identycznie jak na DG.

    Nie, na etacie ta urzędowa stawka obejmuje stawkę "za etatowy wymiar
    godzin". Możesz spokojnie pracować na 1/5 etatu, brać 1/5 minimalnej
    stawki i płacić 1/5 minimalnej kwoty określonej *proporcjonajnie*
    do zarobku.
    Spróbuj wyjaśnić jak to zrobić na DG :)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2012-09-20 13:46:38
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > godzin". Możesz spokojnie pracować na 1/5 etatu, brać 1/5 minimalnej
    > stawki i płacić 1/5 minimalnej kwoty określonej *proporcjonajnie*

    Proponuję w drugą stronę - etat za 10.000 zł/mc i działalność
    gospodarcza o takim samym dochodzie.
    Jak wtedy rozkładają się te obciążenia?

    ;)
    --