    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podpis na fakturze, czy musi być
    Date: Wed, 04 Aug 2004 15:41:34 +0200

    Użytkownik Kalina napisał:
    > Witam
    >
    > Nie tak dawno zastanawialismy się nad wymogiem podpisu na fakturze, w
    > zwiazku z przepisami VAT a ustawą o rachunkowości. Dla zaintereseowanych
    > przytoczę odpowiedź experta na ten temat. Może przekonam co niektórych, że

    No jak "expert" to wiele wyjasnia. Osobnik znany powszechnie w usnecie
    jako "expert" wyprodukował przez lata tony porad na rozne tematy od
    informatyki po zasady pielęgnacji róż i dzis wzbudza tylko każda
    wypowiedzia wesołość usnetowiczów.

    A jeżeli chodzi o *ekspertów*, to do czasu gdy nie ujawnią się z imienia
    i nazwiska to jakoś mało ich cenię.

    > nie należy naginać przepisów ustawy o rachunkowości, żeby dopasować jej
    > treść do swoich potrzeb.

    Dlaczego owo "naginanie" było ok przez 1 maja a nie jest po 1 maja?

    Po raz kolejny pozostaje pytanie - co z fakturami które juz od lat nie
    miały podpisu wystawcy ani odbiorcy. Np. fakturami za telefony, energie
    itp itd.
    Poprzednio brak podpisu na tych fakturach był regulowany przepisami
    *tej* *samej* *rangi* co dzisiejszy przepis pozwalający na wystawianie
    wszystkich faktur bez podpisów.
    Pare już razy pytalam - dlaczego faktura za telefon bez podpiu wystawcy
    mogla byc przez lata dowodem księgowym a inna faktura nagle nie?
    Czy od dzis muszę tez wysyłac do podpisu wszystkie faktury za media?
    Dlaczego od dziś skoro w tym zakresie ustawa o rachunkowości się nie
    zmieniła? Poszerzył sie tylko krąg faktur które podpisu nie wymagają.
    Dlaczego przez 1 maja faktura za telefon bez podpisu byl dowodem
    ksiegowym a ta sama faktura po 1 maja juz nie jest?

    Co z ustępem 1a art. 21 ustawy?

    "Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, o których mowa w ust.
    1 pkt 5 i 6 [podpisy, dekret], jeżeli wynikają one z techniki
    dokumentowania zapisów księgowych."

    Skoro dany zapis dokumentuje sie fakturą VAT to wymagaia tego dokumentu
    okresla odpowiedni przepis spoza ustawy o rachunkowości.
    Zreszta dotychczas na ten własnie przepis powoływano się przy
    stwierdzaniu że faktura za media bez podisów jest dokumentem księgowym.

    Ktoś mi to wyjasni? Czy teraz powinnam faktury za media odsyłac do
    telekomunikacji, elektrowni, gazwoni i Ślepy Io wie gdzie jeszcze?
    Nie ma juz szczególnego przepisu który pozwalał nie podpisywac takich
    faktur. Jest tylko jeden przepis ogólny.
    Dlaczego jest on wiążący dla rachunkowości w przypadku faktur za media a
    nie jest w przypadku innych faktur? Gdzie logika tego "experta"?
    A może nie jest wiążący w ogóle? Ale wtedy wracamy do problemu
    wyegzekwowania odpisu od np. Telkomunikacji i to za wszystkie lata
    obowiązywania starego przepisu.
    Komus się to udało już?
    Proszę podnosic ręce, bedę liczyła ;-)

    Swoja drogą taka wypowiedź "experta" ktory się nie podpisuje mozna sobie
    zwinac w trabke i rozwazyć znaczenie słowa czopek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl