  • Data: 2004-08-05 22:17:28
    Temat: Re: Podpis na fakturze, czy musi być
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Aug 2004, Kalina wrote:

    >+ > *prawidłowo* w zakresie podatkologii stosowanej ?? ;)
    >+ > Inaczej: *co za zarzut* może podnieść US, nawet zakładając
    >+ > że ustawa o rachunkowości nakazuje podpisanie *dla celów
    >+ > rachunkowych* ?
    >+
    >+ Po prostu nie wierzę, że księgowy

    Nie wiem pod czyim to adresem: ja księgowym NIE JESTEM :)

    >+ może w ogóle mówić o czymś, co nazywa
    >+ podatkologią stosowaną???????

    Zeznaję że nie jest dla mnie zrozumiałe pytanie - z ilości
    pytajników rozumiem że miało być retoryczne.
    Uściślając co miałem na myśli w zakresie "podatkologii stosowanej"
    ujmę formalniej: "przepisy podatkowe istotne dla praktycznego
    stosowania wobec danego problemu".
    Wyjaśniając wybrane słowa:
    "istotne" - na przykład w poprzednich przepisach VAT był przepis
    nakazujący podpisanie faktury przez odbiorcę - ale nie było
    przepisu określającego karę za niepodpisanie (co skutkowało
    standardowym "pytaniem Karola")
    "praktyczne stosowanie" - jest cała paczka przepisów które dla
    *danego problemu* są nieistotne, aby dobrać się do interpretacji
    trzeba najpierw tamte odsiać.
    Możesz po polsku wyłożyć o co pytasz ? :)

    >+ Czy to Państwo w Państwie?

    Nie rozumiem pytania.
    Inaczej: postawiłem TAKIE właśnie pytanie - na jakiej podstawie
    uważasz że urząd skarbowy ma prawo do stosowania przepisów, JEŚLI
    nie dotyczą one podatku ? Czy urząd skarbowy jest władny podjąć
    działania wyjaśniające w sprawie o morderstwo, kradzież, przekroczenie
    prędkości... a jeśli NIE - to dlaczego jest władny podejmować
    działania NIE DOTYCZĄCE PODATKU w zakresie rachunkowości ?

    >+ Nie wierzę też, że bez wątpliwości księgujemy wszystkie te dokumentu bez
    >+ podpisów (mam tu oczywiście na myśli pełną księgowość tylko i wyłącznie).

    Co do tego jak ja księguję widać w stopce ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)