  • 1. Data: 2006-01-17 18:35:57
    Temat: Pomoze mi ktos wyliczyc pensje ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy pomoze mi ktos wyliczyc ile zostaje po wystawieniu faktury przez
    jednoosobowa firme (dzialalnosc gospodarcza) bedaca platnikiem vat, i
    korzystajaca z obnizonego zusu (przez te pierwsze dwa lata). Faktura jest na
    5000 zl. Jak obliczyc ile mi zostanie w kieszeni, jak nie bede mial zadnych
    kosztow ? Czyli po odjeciu podatku dochodowego, vatu i zusu. Bo nie wiem w
    jakiej kolejnosci to sie liczy (ten zus podobno np jes czesciowo
    opodatkowany a czesciowo nie itp). Moze mi ktos to rozpisac krok po kroku z
    dokladnoscia do kilku zl ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-01-17 21:36:18
    Temat: Re: Pomoze mi ktos wyliczyc pensje ?
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiej kolejnosci to sie liczy (ten zus podobno np jes czesciowo
    > opodatkowany a czesciowo nie itp). Moze mi ktos to rozpisac krok po kroku

    5000- ZUS /konto 51/ czyli 254,7 = 4745,3
    4745,3 x 19% =901,61 - 159,1 = 742,51

    5000 - 254,70 i - 159,1 i - 742,60 = 3843,60
    ========
    jeśli nie pomyliłam się

  • 3. Data: 2006-01-17 22:11:15
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    > 5000- ZUS /konto 51/ czyli 254,7 = 4745,3
    > 4745,3 x 19% =901,61 - 159,1 = 742,51
    >
    > 5000 - 254,70 i - 159,1 i - 742,60 = 3843,60
    > ========
    > jeśli nie pomyliłam się

    A skąd Ci wyszło 254,7???? Obniżony ZUS to było za grudzien 93,99zł (51)
    i 159,1 (52).

    --
    1.Trzymaj się treści głównego wątku. Gdy "musisz" go zmienić - zmień temat.
    2.Nie kasuj całej "wrotki",odpisuj _pod_ cytatami a nieistotne przytnij

  • 4. Data: 2006-01-18 06:21:20
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "TBL aka TLZ" <t...@w...info.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2.Nie kasuj całej "wrotki",odpisuj _pod_ cytatami a nieistotne przytnij
    > 3.Zanim podasz rzekomego newsa - zajrzyj np. pod ->

    Faktycznie pomyliłam się, bo podałam podstawę , a nie wyliczoną od niej
    składkę.

  • 5. Data: 2006-01-18 07:43:24
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Faktycznie pomyliłam się, bo podałam podstawę , a nie wyliczoną od niej
    > składkę.

    To jak to bedzie ?

    Fantom

  • 6. Data: 2006-01-18 08:29:12
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > 5000- ZUS /konto 51/ czyli 254,7 = 4745,3
    > 4745,3 x 19% =901,61 - 159,1 = 742,51
    >
    > 5000 - 254,70 i - 159,1 i - 742,60 = 3843,60
    > ========
    > jeśli nie pomyliłam się

    A gdzie VAT? Nawet nie spytałaś się czy 5000 zł to kwota brutto czy netto
    faktury. ;-)

    Darek

  • 7. Data: 2006-01-18 09:12:51
    Od: Radoslaw Plachta <r...@p...USUNTO.pl>

    > To jak to bedzie ?

    Mi wychodzi tak:
    > To jak to bedzie ?

    Jeżeli faktura ma być na 5000zł brutto (dostajesz od kontrahenta 5000zł
    do ręki) to będzie tak
    Faktura VAT: 5000 = 4098,36 (netto) + 901,64 (VAT)
    Vat należy oczywiście odprowadzić do urzędu skarbowego.
    Czyli na razie mamy 4098,36 zł.

    Teraz płacimy ZUS
    Składki społeczne (tzw 51) (te obniżone) 89,07zł
    (szczegóły: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm)
    Zdrowotne (tzw.52) - 159,10zł
    Fundusz Pracy (tzw 53) - 34,50zł

    Zostaje nam:
    4098,36 - 89,07 - 159,10 - 34,50 = 3815,69

    Teraz liczymy podatek dochodowy:
    Podstawa podatku:
    Przychód - koszty (w tym przypadku tylko składki społeczne)
    4098,36 - 89,07 = 4009,29 (zaokrąglamy do pełnego złotego) czyli 4009zł
    Podatek, np 19%
    4009 * 19% = 761,71zł
    Ale od należnego podatku odliczamy zapłaconą skłądkę zdrowotną (ale też
    nie całą tylko w kwocie podlegającej odliczeniu).
    Składka zdrowotna podlegająca odliczeniu: 145,06
    Czyli podatku dochodowego płacimy:
    761,71 - 145,06 = 616,65
    Znowu zaokrąglamy do pełnego złotego czyli: 617zł

    Zostaje nam:
    3815,69 - 617 = 3198,69.

    I tyle mamy na czysto na tej działalności.

    Większego podatku dochodowego nie będzie, ale może być mneijszy!
    Warto poczytać o zryczałtowanym podatku dochodowym, którego stawka to
    np. 3%, 8,5%), ale tutaj sa limity przychodu na poziomie 500tyś zł w
    ciągu roku i nie każda działalnośc może być rozliczana ryczałtem.
    Jest też jeszcze karta podatkowa (stały podatek płacony co miesiąc bez
    względu na przychody, ale zależny od wielkości miejscowości , rodzaju
    działalności i liczby zatrudnionych) i tutaj również nie wszystkie
    rodzaje działalności.

    PS.
    Wszystkie kwoty dotyczą grudnia 2005.
    Nie uwzględniłem, np. kosztów przelewów i kosztu przesłania deklaracji
    DRA do ZUS (musisz co miesiąc, jeżeli płacisz obniżone społeczne).

    Powodzenia
    R.
    --
    "Pamiętaj!
    Postaci z serialu nie są prawdziwe.

  • 8. Data: 2006-01-18 09:13:08
    Od: Radoslaw Plachta <r...@p...USUNTO.pl>

    Raczej 89,07.

  • 9. Data: 2006-01-18 10:01:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Radoslaw Plachta wrote:

> [...]
    > 5000zł do ręki) to będzie tak
    > Faktura VAT: 5000 = 4098,36 (netto) + 901,64 (VAT)
    > Vat należy oczywiście odprowadzić do urzędu skarbowego.

    OK

    > Teraz płacimy ZUS
    > Składki społeczne (tzw 51) (te obniżone) 89,07zł
    > (szczegóły: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm)
    > Zdrowotne (tzw.52) - 159,10zł
    > Fundusz Pracy (tzw 53) - 34,50zł

    Źle. Nie ma FP przy obniżonych

    > Zostaje nam:
    > 4098,36 - 89,07 - 159,10 - 34,50 = 3815,69

    4098,36 - 89,07 - 159,10 = 3850,19

> [...]
    > Przychód - koszty (w tym przypadku tylko składki społeczne)
    > 4098,36 - 89,07 = 4009,29 (zaokrąglamy do pełnego złotego) czyli

    W styczniu będzie to 538 zł mniej bo kwota wolna. Potem więcej, bo
    wejdzie chyba w 30%.

> [...]
    > Czyli podatku dochodowego płacimy:
    > 761,71 - 145,06 = 616,65
    > Znowu zaokrąglamy do pełnego złotego czyli: 617zł

    3850,19 - 617 = 3233,19

> [...]
    > względu na przychody, ale zależny od wielkości miejscowości , rodzaju
    > działalności i liczby zatrudnionych) i tutaj również nie wszystkie

    Przy tych zarobkach, można myśleć o liniowym 19%. Tylko trzeba to
    najpierw policzyć czy się opłaca. Doświadczenie życiowe wskazuje
    jednak, że autor wątku chyba myśli o przejściu z etatu na DG dla
    dotychczasowego pracodawcy. W tym wypadku ryczałt ani liniowy 19% nie
    wchodzi w rachubę.

  • 10. Data: 2006-01-18 10:15:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    jureq wrote:

    > Doświadczenie życiowe wskazuje
    > jednak, że autor wątku chyba myśli o przejściu z etatu na DG dla
    > dotychczasowego pracodawcy. W tym wypadku ryczałt ani liniowy 19% nie
    > wchodzi w rachubę.

    Sorry, wycofuję się z tego domysłu. W tym wypadku nie mógłby przecież
    płacić obniżonego ZUSu. Więc liniowy też jest jedną z opcji.