    Date: Sat, 07 Mar 2015 11:40:41 +0100
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pomysł na koszty?
    <54fa1ff9$0$19691$65785112@news.neostrada.pl>
    <54faa29e$0$5053$65785112@news.neostrada.pl>
    <54faccca$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 07.03.2015 o 11:02, m pisze:

    > Ale istnieje też konkurencja i jeżeli są warunki do powszechnego
    > obniżenia ceny, to jeżeli nie ma zmowy - cena się obniży.

    a) Ale całościowo, więc wzrośnie wartość pieniądza. Bo jeżeli zlikwiduje
    się cały VAT i ja obniżę ceny o VAT, to też i zapłacę mniej przy zakupie.

    b) nie do końca koniecznie tak. Skoro klient jest skłonny zapłacić 125zł
    dzisiaj, to po likwidacji VAT niekoniecznie musi spaść do 100zł cena.
    Jeżeli to jest cena drążąca klienta, a klient liczy każdy grosz i robi
    wszystko, żeby zapłacić taniej, to tak. Jak na przykładzie z benzyną.
    Często klient już teraz szuka stacji, co ma taniej, choć różnice są
    groszowe. Ale jak będzie to po prostu coś, na co klient może sobie
    pozwolić, to niekoniecznie będzie szukał od razu obniżenia ceny.

    > Więc obniżenie
    > podatku niewiele da wymiernej korzyści dla sprzedawcy, z wyjątkiem
    > jakiegoś poszerzenia grona klientów i większych obrotów.

    ładny wyjątek i ładne niewiele :)