  • Data: 2005-10-15 05:48:08
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > +++
    > Art. 30a.
    > 1. Od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    > dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek
    > dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a:
    > 1) z odsetek od pożyczek, z wyjątkiem gdy udzielanie pożyczek
    > jest przedmiotem działalności gospodarczej,

    > Art. 41.
    > 1. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
    > osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki
    > organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują
> [...]

    a jezeli odsetki wyplaca osoba fizyczna nie prowadzaca dzialanosci
    gospodarczej, ni ema ona obowiazku pobrania podatku - wyplaca cala
    kwote, zgadza sie?
    (przynajmniej nie natknelam sie w ustawie na taka sytuacje)
    to jak sie ma art.30a do tego zdarzenia, skoro jest napisane ze pobiera
    sie? chyba ze ja faktycznie do okulisty sie wybiore albo zatrudnie
    kogos, kto mi na glos bedzie czytal;-)