  • 1. Data: 2004-02-17 13:50:59
    Temat: Pracodawca i pracownik
    Od: "marek" <z...@w...pl>

    Witam
    Mam problem jestem włascicielem firmy a od kilku miesięcy podjęłam pracę na
    część etatu z tym że zarabiam 900,00 zł .
    Czy jest szansa żeby nie płacić ZUS-u z działalności (tylko zdrowotne)
    Wiem że w drugą stronę to działa.
    Czy musiałabym zlikwidować firmę i ponownie ją otworzyć? W moim przypadku
    jest to trochę bardziej skomplikowane bo zatrudniam pracownika który jest na
    urlopie wychowawczym płatnym.
    Proszę o pomoc.
    Magda

  • 2. Data: 2004-02-17 13:57:29
    Temat: Re: Pracodawca i pracownik
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    marek wrote:

> [...]
    > przypadku jest to trochę bardziej skomplikowane bo zatrudniam
    > pracownika który jest na urlopie wychowawczym płatnym.

    Kolejność nie ma tu znaczenia. Jeśli w każdym miesiącu zarabiasz ponad
    824 brutto, to od paru miesięcy niepotrzebnie płacisz pełne składki.
    Uwaga np na chorobowe - to się nie liczy do tego limitu. Musisz
    wyrejestrować się w ZUS (ZWUA) i zarejestrować na nowo (ZZA). Co do
    tych minionych kilku miesięcy to nie wiem jak to teraz wyprostawać.

  • 3. Data: 2004-02-17 18:49:48
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyrejestrować się w ZUS (ZWUA) i zarejestrować na nowo (ZZA). Co do
    > tych minionych kilku miesięcy to nie wiem jak to teraz wyprostawać.

    Na pewno kolejność tu nic nie ma? Podobno bierze się pod uwagę to do ubezp.
    społecznego m-ce pracy, które jest wcześniejsze, nie można sobie zamieniać w
    ciągu roku czy trwania działalności-kto by tak nie robił?
    Agata

  • 4. Data: 2004-02-17 19:04:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Slonko napisał:

    > Na pewno kolejność tu nic nie ma? Podobno bierze się pod uwagę to do ubezp.
    > społecznego m-ce pracy, które jest wcześniejsze, nie można sobie zamieniać w
    Bierze sie pod uwage to które wczesniej, chyba że płatnik wybierze sobie
    inne - tak w skrócie mówi ustawa.

    > ciągu roku czy trwania działalności-kto by tak nie robił?

    Wszyscy tak robią!!! Od lat!!

    Jak zamkniesz oczy i rzucisz kamieniem to na 99,99% trafisz w kogos kto
    przynajmniej raz tak sobie "tytuł ubezpieczen" wybrał. ;-)

    Maddy co tak robiła 2 razy w ciągu ostatnich 4 lat i ZUSowi wszystko
    pasuje.

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-17 19:10:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Bierze sie pod uwage to które wczesniej, chyba że płatnik wybierze sobie
    > inne - tak w skrócie mówi ustawa.

    > Wszyscy tak robią!!! Od lat!!

    I żeby nie byc gołosłowną - ustawa mówi:

    "art. 9
    2. Osoba spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1
    pkt 2, 4-6 i 10, jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu,
    który powstał najwcześniej. Może ona jednak dobrowolnie, na swój
    wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z
    pozostałych, wszystkich lub wybranych tytułów lub zmienić tytuł
    ubezpieczeń, z zastrzeżeniem ust. 7."

    Ustęp 7 dotyczy duchownych, więc nic nie wnosi do sprawy ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-02-17 20:00:14
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z
    > pozostałych, wszystkich lub wybranych tytułów lub zmienić tytuł

    Czy dobrze rozumuje: jesli prowadze DG, place pelne skladki na ub. spol., a
    pozniej zostane zatrudniony przez obcego pracodawce (wynagrodzenie > 824PLN
    brutto). To bedzie on za mnie placil tylko ubezpieczenie zdrowotne?

    pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2004-02-17 21:34:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004, Baton wrote:

> [...]
    >+ > emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1
    [...]
> [...]
    >+ brutto). To bedzie on za mnie placil tylko ubezpieczenie zdrowotne?

    Jakbyś najpierw przeczytał art.6 ust.1 a później dopiero brał się
    do interpretacji to nie móglbyś przeoczyć że umowa o pracę to
    art.6.1.1. nie ujęty na liście ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)