    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pracownicy sport pracodawca
    Date: Thu, 4 Sep 2008 07:14:47 +0200

    On Wed, 3 Sep 2008, krzymek wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale czy fundusz jest czy go nie ma jakoś te faktury można zaksięgowac

    Oczywiście.
    Jako "nie koszty" - przy pełnej księgowości.
    Rozdawanie pieniędzy na osobiste potrzeby pracowników może działać na
    dwa sposoby: nie być kosztem dla firmy albo/i być przychodem pracownika :]

    > Tylko po co tworzyć fundusz skoro mamy fakture, wszystko jest legalnie tylko
    > ksiegowo jak to rozwiązać ?

    Chyba czegoś nie rozumiesz.
    Zaksięgowanie, które pozwala zaliczyć w koszty i ew. odliczyć VAT musi
    mieć na celu ZARABIANIE przez firmę!
    Jaki *zarobek* osiąga firma przez to, że wynajmie halę?

    Może to zadziałać tak (patrz wyżej): firma "płaci" pracownikom w ten
    sposób, że częścią ich wynagrodzenia jest korzystanie z hali.
    No, pracownikom się płaci żeby zarabiali (DLA FIRMY, znaczy firma
    zarabia na tym, że oni coś robią), więc to jest pewna metoda
    na uznanie za koszt.
    Musi to być wyraźnie ujęte w umowie o pracę (zasadniczo wynagrodzenie
    wypłaca się w pieniądzu) i oczywiście ... od tego wynagrodzenia w takim
    przypadku PRACOWNIK zapłaci podatek :>

    FSS być może jest metodą na "prawne" obejście tego ograniczenia,
    ale NIE MOŻNA tak wot zrobić "tak jak na FSS" i chcieć metodą
    tupnięcia "przecież mam fakturę" :P
    Z limitowanego, osobno rozliczanego funduszu (jak pracodawca wpłaci
    pieniądze na FSS to *nie moze* z niego brać na inne cele!)
    wolno na *niektóre* cele pieniądze wypłacać bez dalszego opodatkowania.
    Nie wypowiadam się, czy na cele sportowo-rekreacyjne bo nie wiem.

    FYI: jest jeszcze drobny szczegół.
    Jeśli na tej f-rze jest VAT, to ten VAT *nie da* się odliczyć przez
    firmę, ani jeśli to będzie "część wynagrodzenia pracownika", ani
    jeśli to będzie "przez Fundusz"...

    pzdr, Gotfryd