eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrawidłowe księgowanie ZUS w KPIR za siebie i pracowników - zasady ogólne › Re: Prawidłowe księgowanie ZUS w KPIR za siebie i pracowników - zasady ogólne
    From: Optymista <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawidłowe księgowanie ZUS w KPIR za siebie i pracowników - zasady
    ogólne
    Date: Tue, 28 Apr 2009 04:58:33 -0700 (PDT)

    > Nie chce mi sie tego czytac, ale powinno byc tak:
    > Wynagrodzenia brutto w wysokosci brutto w grudniu - o ile byly wyplacone w
    > grudniu lub w styczniu jesli byly wyplacone w styczniu (z data wyplaty).
    > Spoleczne za Ciebie w koszty w styczniu (lub do odliczenia przy obliczaniu
    > zaliczki), za pracownikow (czyli 9,75% eme + 4,5% ren + wyp) tylko i
    > wylacznie w koszty w styczniu (z data 15 stycznia) - jak w koszty to i to to
    > bym jedna kwota wrzucil - ewentualnie dolaczajac wyliczenie do dokumentow,
    > gdyz sila rzeczy sumy z deklaracji oraz przelewu nie beda sie zgadzac z
> [...]
    podsumowywując:
    -wynagrodzenie powinno być wpisane w KPIR w dniu wypłaty
    ZUS wpisuje w miesiącu zapłaty(czyli np w styczniu wpisuje za
    grudzień)
    -fundusze za siebie i za pracowników(tylko w części płaconej przez
    mnie) wpisuje do KPIR,
    to robie w 2 pozycjach dołączając do dokumentów zestawienie oddzielnie
    za pracowników i oddzielnie za siebie - nie może tak być?
    -zdrowotne uwzględniam tylko przy obliczaniu zaliczki - nie wpisując
    do KPIR
    -1,25% zdrowotnego nigdzie nie uwzględniam
    -0,1% FGŚP nigdzie nie uwzględniam