  • 1. Data: 2007-09-26 15:42:44
    Temat: Problem z Faktura unijna, 0 VAT
    Od: "Darek" <b...@a...pl>

    Witam!
    Klient z Niemiec ( posiada euro NIP DE... ) chce nabyć u nas towar i żąda
    wystawienia faktury unijnej z 0 stawką VAT.
    Moje wątpliwości wzbudza fakt, że towar ma być dostarczony (wysłany) nie do
    Niemiec a do Szczecina i to w dodatku do innej osoby niż dane kupującego na
    fakturze.

    Czy w takiej sytuacji mogę wystawić fakturę VAT z 0 stawką VAT ? Jeżeli tak
    to w jaki sposób mam się zabezpieczyć aby udowodnić w razie kontroli przed
    US, że towar opuścił Poskę ?

    Czy taką fakturę nabija się na kasę fiskalną. W nazwie jest tylko imie i
    nazwisko oraz adres) Nie jestem pewien czy jest to osoba fizyczna, czy
    prowadzi działalność.

    Pozdr

    Darek

  • 2. Data: 2007-09-26 16:19:02
    Temat: Re: Problem z Faktura unijna, 0 VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Darek wrote:

    > Klient z Niemiec ( posiada euro NIP DE... ) chce nabyć u nas towar i
    > ż?da wystawienia faktury unijnej z 0 stawk? VAT.
    > Moje w?tpliwo?ci wzbudza fakt, że towar ma być dostarczony (wysłany)
    > nie do Niemiec a do Szczecina i to w dodatku do innej osoby niż dane
    > kupuj?cego na fakturze.
    > Czy w takiej sytuacji mogę wystawić fakturę VAT z 0 stawk? VAT ?

    Na jakiej podstawie?

    > Jeżeli tak to w jaki sposób mam się zabezpieczyć aby udowodnić w
    > razie kontroli przed US, że towar opu?cił Poskę ?

    Co chcesz udowodniać, skoro towar nie opuszcza Polski?

    > Czy tak? fakturę nabija się na kasę fiskaln?. W nazwie jest tylko
    > imie i nazwisko oraz adres) Nie jestem pewien czy jest to osoba
    > fizyczna, czy prowadzi działalno?ć.

    No to kupuje Jan Kowalski nieprowadzący działalności.
    (lepiej nabić na kasę więcej niż się potem tłumaczyć)

  • 3. Data: 2007-09-26 17:15:06
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak
    > to w jaki sposób mam się zabezpieczyć aby udowodnić w razie kontroli przed
    Co do opuszczenia Polski to chyba nie ty się zajmujesz transportem. Wydaje
    mi się, że facet podpisując taką fakturę (nabycie wewnątrzwspólnotowe) ma
    obowiązek towar wywieźć pod odpowiedzialnością karno-skarbową.

    > Czy taką fakturę nabija się na kasę fiskalną. W nazwie jest tylko imie i
    > nazwisko oraz adres) Nie jestem pewien czy jest to osoba fizyczna, czy
    > prowadzi działalność.

    Jest podobno możliwość sprawdzenia w jakimś rejestrze, czy jego firma jest
    płatnikiem EU VAT, nie wiem gdzie to zrobić, może ktoś podpowie.
    Na kasę chyba "nabija się" tylko z inną stawką.

    pzdr, Dyzmund

  • 4. Data: 2007-09-26 17:17:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-09-2007 o 19:15:06 Dyzmund <d...@t...pl> napisał(a):

    > Jest podobno mo?liwo?ae sprawdzenia w jakim? rejestrze, czy jego firma
    > jest
    > p?atnikiem EU VAT, nie wiem gdzie to zrobiae, mo?e kto? podpowie.
    > Na kas? chyba "nabija si?" tylko z inn? stawk?.

    VIES:

    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fr
    omWhichPage=vieshome&selectedLanguage=PL

  • 5. Data: 2007-09-26 17:43:48
    Od: "Darek" <b...@a...pl>

    Witam!
    > Co do opuszczenia Polski to chyba nie ty się zajmujesz transportem. Wydaje
    > mi się, że facet podpisując taką fakturę (nabycie wewnątrzwspólnotowe) ma
    > obowiązek towar wywieźć pod odpowiedzialnością karno-skarbową.

    Problem jest w tym, że klient nie podpisuje faktury VAT w sklepie bo jest to
    sprzedaz wysyłkowa.

    Z tego co się orientuje na sprzedawcy ciązy obowiązek udowodnienia, że towar
    opuścił Polskę.
    Ja natomiast będę tylko dysponował listem przewozowym DHL do Szczecina.

    Podejrzewam, że klient chce zaoszczędzić na kosztach wysyłki towaru do
    Niemiec i dlatego woli odebrać towar od jakiegos znajomego w Szczecinie.

    Pozdr.

    Darek

  • 6. Data: 2007-09-26 18:07:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.09.2007 Darek <b...@a...pl> napisał/a:

> [...]
    > opuścił Polskę.
    > Ja natomiast będę tylko dysponował listem przewozowym DHL do Szczecina.

    I dlatego nie możesz wystawić faktury 0% VAT.

    > Podejrzewam, że klient chce zaoszczędzić na kosztach wysyłki towaru do
    > Niemiec i dlatego woli odebrać towar od jakiegos znajomego w Szczecinie.

    A to już jego problem. Poza tym aby było 0% VAT, to facet musi być
    zarejestrowany jako podatnik VAT-UE. W tym celu zapewne powinien prowadzić
    działalność gospodarczą. Tego też chyba brakuje?

    Jednym słowem - Ty prowadzisz sprzedaż wysyłkową. Ew. sprzedaż wysyłkową z
    terytorium kraju, w tym przypadku najprościej obłożyć polskim VATem.
    Nabijasz na kasę w obydwu przypadkach (moim zdaniem).
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 7. Data: 2007-09-26 19:53:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Darek wrote:

    > Z tego co się orientuje na sprzedawcy ci?zy obowi?zek udowodnienia,
    > że towar opu?cił Polskę.

    Tak właśnie jest.

    > Ja natomiast będę tylko dysponował listem przewozowym DHL do
    > Szczecina.

    No to wszystko jasne.
    Masz sprzedaz krajową, a nie WDT.

  • 8. Data: 2007-09-26 21:14:04
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

> [...]
    Udowadniać? Jeśli zamawiam materiał za granicą, hurtownia wystawia fakturę
    zanim towar opuści jego magazyn. Nastepnie kierowca przyjeżdza po ten towar
    i podpisuje WZ u dostawcy. Dostawca ma go śledzić do granicy? przecież nie
    ma pewności, że przed granicą samochód nie rozładuje się. Dostawca ma tylko
    numer samochodu. Może spedycja międzynarodowa ma obowiązek rejestracji
    wszystkich transportów skąd do kogo, tak jak list przewozowy świadczy gdzie
    wysłałeś.

  • 9. Data: 2007-09-27 06:47:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dyzmund wrote:

    > Udowadniać? Jeœli zamawiam materiał za granicš,

    Ale to Ty zamawiasz towar za granicą.
    Przepisy w państwie zakupu moga być nieco liberalniejsze,
    ale sądząc po problemach z zakupem w firmach niemieckich
    z zerowym VAT, to myślę, że mają podobnie.
    Ja wymagam od odbiorców w UE potwierdzeń odebrania towaru,
    podpisania listu przewozowego i specyfikacji - ich trochę to dziwi,
    ale przy dostawach do mnie nie wymagają nic ode mnie.

  • 10. Data: 2007-09-27 08:56:16
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Dyzmund" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jest podobno możliwość sprawdzenia w jakimś rejestrze, czy jego firma jest
    > płatnikiem EU VAT, nie wiem gdzie to zrobić, może ktoś podpowie.

    ale co to da , że firma istnieje? dane firmy nie są tajne i każdy je może podać
    i sie podszyć pod firme i cieszyć sie zakupami bez vat