  • Data: 2004-11-10 09:06:58
    Temat: Re: Problem z Krukiem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Nov 2004, Tomasz Staszewski wrote:
    [...]
    > + Gotfrydzie, ja też dzwoniłem.

    No ja też.

    > + Zgodnie z regulaminem NOM z tamtego okresu
    > + faktura za te rozmowy miała przyjść z TPSA. Faktura z NOMu była niezgodna
    > + z regulaminem.

    Być może.
    Pytaniem jest czy była zgodna z prawem ? Inaczej: czy REGULAMIN był
    zgodny z prawem ?
    Popatrz tak: TPSA twierdziła (zupełnie poza konkursem jest sprawa
    'uzasadnionego lub nie podejrzenia o podłożenie nogi konkurektowi' !)
    że "przepisy nie pozwalają wystawić takiej f-ry" (a [censored],
    niby z jakiego tytułu f-ry za 0-700 mogli wystawiać :> ?) - no
    i NIKT nie dowiódł (nie chciał, nie miał interesu,...) że jest
    inaczej.
    Jeśli ten punkt regulaminu był sprzeczny z prawem - to on nie
    obowiazywał.
    Mniej więcej na takiej zasadzie, jakbyśmy się umówili że jak
    coś tam to druga strona może popełnić czyn karalny (np. zabić
    zobowiązanego). Próbowałem swojego czasu się zorientować czy
    w takim układzie przestaje obowiązywać cała umowa - wyszło że
    nie, że reszta obowiązuje, "wylatuje" tylko niezgodny z prawem
    punkt...

    > + Zapłacenie faktury NOM nie zwalnia dzwoniącego z zapłacenia
    > + w przyszłości faktury z TPSA obejmującej te same rozmowy.

    IMO - nieprawda :)
    Bo to *nie była* należność TPSA: TPSA jej nie "kupiła", nie
    "egzekwuje",... - to jest należność NOMu.
    IMO nawet jakby nie było tej całej imprezy :] - to jeśli
    dostawszy f-rę z TPSA zapłaciłbyś NOMowi, jedynym co by to
    za sobą pociągnęło byłaby konieczność "wyjaśnienia"...

    > + IJ się ode mnie odczepiła po jednym telefonie.

    ...co to jest IJ ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)