  • 1. Data: 2004-03-30 15:10:26
    Temat: Problem z fakturami
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Poproszę o odpowiedź na 2 pytania

    1. Wystawiamy FV jako wydruki z komputera.Oczywiście sam numeruje, kolejno.
    Co, jeśli np. nie ma prądu - przychodzi klient i chce FV, jaki numer wypisać
    na tej papierowej? Kolejny po ostatniej z komputera? Wtedy będą 2 takie
    same, czy te papierowe mają mieć całkiem inną - nową numerację?

    2. Przez przypadek wystawiona FV w poprzednim roku, anulowałam ją -
    wystawilam nową w nowym roku. Tę pierwszą (złą) klient zabrał zanim sie
    zorientowałam, zaksięgował. Poprosiło notę korygującą, wystawia się noty
    korygujące do numerów faktur?? Ona była wystawiona dzień wcześniej po tej
    'właściwej'

    Agata

  • 2. Data: 2004-03-30 15:35:51
    Temat: Re: Problem z fakturami
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    Użytkownik "Slonko" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na tej papierowej? Kolejny po ostatniej z komputera? Wtedy będą 2 takie
    > same, czy te papierowe mają mieć całkiem inną - nową numerację?

    mozesz dla recznie wypisywanych f-r zrobic nowa numeracje np 1/R/2004 i tak
    dalej ... a te z komputera maja inna numeracje np 1/A/2004 ... i tak dalej

> [...]
    > korygujące do numerów faktur?? Ona była wystawiona dzień wcześniej po tej

    Jak się anuluje f-re ze sprzedaży to zawsze trzeba miec dwa egzemplarze
    (oryginał i kopie) - zeby nabywca tj w Twoim przpadku nie zaksięgował.

    A mam pytanie jaki był powód anulowania f-ry??

    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 3. Data: 2004-03-30 17:20:24
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > na tej papierowej? Kolejny po ostatniej z komputera? Wtedy będą 2 takie
    > same, czy te papierowe mają mieć całkiem inną - nową numerację?

    A co stoi na przeszkodzie, aby po "powrocie prądu" wklepać do komputera taką
    odręcznie wypisaną fakturę i już jej nie drukować? Kolejna wystawiona
    kompuerowo będzie miała kolejny prawidłowy numer. Recznie wypisana faktura
    pomiędzy drukowanymi, to przecież nie jest przestępstwo ani błąd.

> [...]
    > korygujące do numerów faktur?? Ona była wystawiona dzień wcześniej po tej

    Kontrahent może poprosić jedynie o fakturę-korektę. A notę korygującą, to
    wystawia on sam, ale dotyczyć to może jedynie np. błędnej nazy firmy, danych
    adresowych, itp.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-03-30 17:46:11
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

> [...]
    > (oryginał i kopie) - zeby nabywca tj w Twoim przpadku nie zaksięgował.
    >
    > A mam pytanie jaki był powód anulowania f-ry??

    Powód właśnie FV wystawiona w złym roku, miała numer np. 450/03 a powinna
    mieć 40/04, tą pierwszą dlatego anulowalam i wystawilam nową w nowym roku
    ale nabywca chce noty korygującej do tej pierwszej. A na co ja mam
    skorygować tą fakturę?
    Agata

  • 5. Data: 2004-03-30 19:01:41
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <i...@x...wp.pl>

    toster <t...@W...pl> wrote:

    > Kontrahent może poprosić jedynie o fakturę-korektę. A notę
    > korygującą, to wystawia on sam, ale dotyczyć to może jedynie np.
    > błędnej nazy firmy, danych adresowych, itp.

    Nota korygujaca moze dotyczyc wszystkich danych, oprocz wymienionych w
    ustawie/rozp., ze nie moze.

    Pozdr,

    Irek Makowski

  • 6. Data: 2004-03-30 21:08:07
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Slonko" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > mieć 40/04, tą pierwszą dlatego anulowalam i wystawilam nową w nowym roku
    > ale nabywca chce noty korygującej do tej pierwszej. A na co ja mam

    powiem, jak nasz kontrahent, od którego kupujemy towary, to rozwiązał
    ponieważ zgodnie z prawem to nabywca może wystawić notę korygującą a nie
    sprzedawca.
    Sprzedawca przysłał nam przez siebie spreparowaną notę korygującą, w której
    jako wystawcę noty podał naszą firmę, że niby my korygujemy błędny nr
    faktury (choć niby skąd mieliśmy to wiedzieć, że sprzedawca wystawił fakturę
    z błędnym numerem) z datą ale bez numeru kolejnego noty, żebyśmy sobie sami
    wstawili wg naszej kolejności i odesłali podpisany jeden egzemplarz.

    Uznałam, że pomysł jest sprytny, to może tak to rozwiążecie.

    Magda

  • 7. Data: 2004-03-31 15:07:54
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wstawili wg naszej kolejności i odesłali podpisany jeden egzemplarz.
    >
    > Uznałam, że pomysł jest sprytny, to może tak to rozwiążecie.

    Ale jak wystawic notę korygującą w tym przypadku. Przecież polega ona na
    poprawieniu czegoś błędnego na dobre. Ok, tu numer faktury jest błędem ale
    na co go poprawic? zmyślić numer z aktualnego roku? Chyba jedynym wyjściem
    to "przegadać" nabywcy że trzeba ją anulować i wystawić poprawną.

    Agata

  • 8. Data: 2004-03-31 16:36:27
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

> [...]
    > na co go poprawic? zmyślić numer z aktualnego roku? Chyba jedynym wyjściem
    > to "przegadać" nabywcy że trzeba ją anulować i wystawić poprawną.

    nie rozumiem problemu. W nocie korygującej piszesz np. "treść korygowana fv
    nr 55/03", "treść prawidłowa 53/04". Numer na który poprawiasz powinien być
    prawidłowy czyli zgodnie z chronologią itd.

    Magda