    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem z wyksięgowaniem ŚT i w ogóle.
    Date: Fri, 19 Sep 2003 14:14:40 +0200

    On Fri, 19 Sep 2003, modina wrote:
    [...]
    >+ > Zadam Ci inne pytanie.
    >+ > Kupujesz cosia za te 1000 pln. Planujesz go uzywac ponizej jednego roku,
    [...]
    >+ Mniejsza o kwotę, bo widzę, że muszę sie w tej kwestii nieco podszkolić, ale
    >+ pamiętam z dawnych czasów taką informację, że gdy zakładało się, że
    >+ przedmiot będzie słuzył mniej niż rok to nie wciągało się go do RŚT, ale gdy
    >+ rok mijał, to w przypadku, gdy przedmiot był nadal w użytkowaniu - należało
    >+ go wciągnąć do tego rejestru.
    >+ Zdaje się, że mam informacje nieco nieświeże?

    Nie, masz "niemal" :) prawidłowe.
    Tyle, że w ustawie zapisano że takie "wyciąganie" oraz dopłacenie
    zaliczek i karnych odsetek robi się tylko jeśli ŚT przekracza
    3,5 kzł.
    Jeśli nie wpisałeś do ŚT a uznałeś za koszt coś "do 3,5 kzł" - trzeba
    uznać że postanowiłeś nie traktować tego jako "księgowy ŚT".
    Mogłeś wpisać - i tu jest owo "niemal". Wpisać i amortyzować
    np. jednorazowo :)

    >+ Gdzie mogę poczytać o tzw. wyposażeniu i ŚT?

    Zaraz, a nie zapodawaliśmy ??
    "Nieuważnie czytasz wątki", a co ;>
    W ustawie o podatku dochodowym oraz rozporządzeniu o KPiR
    do którego (rozporządzenia z dn. 22.III.2002) jest długaśny
    wątek wskutek kiksów Wioli i moich :>

    pozdrowienia, Gotfryd