eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProblem z wypełnieniem PIT-8 B poz. 64 proszę o pomoc. › Re: Problem z wypełnieniem PIT-8 B poz. 64 proszę o pomoc.
    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem z wypełnieniem PIT-8 B poz. 64 proszę o pomoc.
    Date: Sun, 29 Dec 2002 21:51:09 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "WooH" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:aumtqc$1gt$1@foka.acn.pl...
    > Mam problem z wypełnieniem PIT-8 B poz. 64:
    > O co chodzi w tej pozycji
    > "Kwota potrąconego wynagrodzenia z tytułu terminowego wpłacenia podatku z
    > poz. 63 - zgodnie z art. 28 - Ordynacji Podatkowej"?
    > Co tam należy wpisać?
    >

    > Wooh

    Przeczytaj sobie kilka wątków niżej:
    "PIT-4 a punkt.68 _wynagrodzenie dla platnika"
    pytałem o to samo i znalzłem odpowiedź :))
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_980516/p
    rawo/prawo_a_4.html
    "ORDYNACJA PODATKOWA
    Płatnicy oraz inkasenci
    Wynagrodzenie jest prawem, a nie obowiązkiem
    IZABELA LEWANDOWSKA
    (...)Minister 31 grudnia 1997 r. wydał rozporządzenie w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa (Dz. U. nr 162, poz.
    1124). W myśl jego par. 2 ust. 1 płatnikom (inkasentom) przysługuje
    wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz
    budżetu państwa wynoszące:
    0,3 proc. kwoty podatków pobranych przez płatników,
    0,1 proc. kwoty podatków pobranych przez inkasentów.(...)

    (...) Dla płatników pobierających pod podatników niewielkie kwoty, np. osób
    prowadzących działalność gospodarczą, które zatrudniają jednego lub dwu
    pracowników, z wynagrodzeniem jest więcej kłopotu niż pożytku. Osoby te
    mogą zrezygnować z jego pobierania. Wynagrodzenie za terminowe
    odprowadzanie podatków jest bowiem prawem płatnika, a nie jego obowiązkiem.
    Płatnik nie musi też dopełniać w związku z tym żadnych formalności. Po
    prostu wpłaca do urzędu skarbowego cały pobrany podatek, bez potrącania
    wynagrodzenia.(...)"

    Sark