  • 1. Data: 2003-11-29 10:46:30
    Temat: Program kupiony na firme (jakby) bez komputera
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    1-os DG, KPiR, VAT, uslugi rozne (np. dziennikarskie, webmasterskie).

    Kupilem wlasnie "na firmę" Windows XP (ok. 650 zł).
    Komputer mam, ale kupowany czystko prywatnie, dlugo przed
    zalozeniem firmy.

    Czy mogę ten Windows normalnie wpisac w KUP w danym miesiącu?
    Nie ma problemu z uzasadnieniem, ze ten system jest mi niezbedny
    do prowadzenie dzialanosci. No, ale komp "firmowy" nie jest....
    Nie wpuszczam sie w klopoty?

    Czy to np. nie jest jakos tak jak z telefonem w domu, ze tylko
    czesc rachunku mozna sobie wpisac w KUP, bo przeciez tel.
    sluzy tez do celow prywatnych. Czy przez analogie nie bedzie
    tak samo z oprogramowaniem?

    Z drugiej strony przeciez jednak nie mam obowiazku kupowania
    kompa (czy innych narzedzi pracy) na firme, zwlaszcza jesli
    posiadam te narzedzie prywatnie od dawna.

    Dzieki!

    latet

  • 2. Data: 2003-11-29 16:52:36
    Temat: Re: Program kupiony na firme (jakby) bez komputera
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    Użytkownik "latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kompa (czy innych narzedzi pracy) na firme, zwlaszcza jesli
    > posiadam te narzedzie prywatnie od dawna.

    Moim zdaniem można to normalnie wrzucić w koszty. Tak jak Pan pisał, nie
    musiał Pan kupować komputera na firmę. Podobnie będzie z wymianą np.
    monitora lub co jest oczywiste zakupu programu magazynowego czy KPiR.

  • 3. Data: 2003-12-01 09:46:02
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-29 17:52, PiracyOEM wrote:
    > Użytkownik "latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [........]
    > Moim zdaniem można to normalnie wrzucić w koszty. Tak jak Pan pisał, nie
    > musiał Pan kupować komputera na firmę. Podobnie będzie z wymianą np.
    > monitora lub co jest oczywiste zakupu programu magazynowego czy KPiR.

    Lepiej byłoby wprowadzic ten komputer do firmy i go amortyzować.
    Podobnie głupio jest wliczać papier, tusz/toner etc jeżeli nie ma urządzeń.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2003-12-01 10:17:40
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

    > Lepiej byłoby wprowadzic ten komputer do firmy i go amortyzować.
    > Podobnie głupio jest wliczać papier, tusz/toner etc jeżeli nie ma
    urządzeń.

    No, ale urzadzenie jest, stoi i jest uzywane do prowadzenia dzialanosci.
    Po co mam go wprowadzać i amortyzowac, jesli nie chcę?

    latet

  • 5. Data: 2003-12-01 12:01:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2003, latet wrote:

> [...]
    >+ No, ale urzadzenie jest, stoi i jest uzywane do prowadzenia dzialanosci.
    >+ Po co mam go wprowadzać i amortyzowac, jesli nie chcę?

    Skomplikuję jeszcze: załóżmy że nie możesz uznać za KUP (były
    przykłady, sprzęt "odliczany" przed rozpoczęciem DG)....
    Oczywiście przed *potencjalnym* zarzutem *w razie sprzedaży*
    takiego środka że to "było do DG" IMHO niewpisanie do EŚT nie
    ochroni. Ale... jak to ktoś pisał ? Nie należy trzymać za dużo
    papierów ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-01 16:35:57
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > No, ale urzadzenie jest, stoi i jest uzywane do prowadzenia dzialanosci.
    > Po co mam go wprowadzać i amortyzowac, jesli nie chcę?

    "... albo nie mogę".
    Heh, widze, że masz ten sam problem co ja.

    Jest nas więc dwóch... może znajda sie jednoznaczne i klarowne rozwiązania?

    --
    ----=== Sławomir Fajer (Fires) ==----

  • 7. Data: 2003-12-05 10:35:34
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Jest nas więc dwóch... może znajda sie jednoznaczne i klarowne
    rozwiązania?

    No nie wiem, ja ten program wliczam w KUP,
    trudno, zaryzykuje ;-)

    latet