  • Data: 2008-10-20 15:41:33
    Temat: Re: Proste pytanie - DG, amortyzacja, WNiP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Oct 2008, x...@...pl wrote:

    > A jeśli przykładowo zmniejszyć wartość WNiP (strony www) np. z powodu
    > nagłych spadków pozycji w Google (którego algorytm nie jest znany *nikomu*),
    > a wartość tej strony wynikała wyłącznie z pozycji - do 100zł i sprzedać?
    > Przejdzie? ;-)

    Wiesz, ja nie wiem co rozumiesz przez "stronę www" :)
    Bo teraz mi wychodzi, że wcale nie chodzi o "stronę" (jej treść)
    lecz "adres internetowy" (DNS!), który ze stroną ma mało wspólnego
    (w szczególności pod danym adresem może nic nie być, a dla odmiany
    zarówno ta sama jak i taka sama strona może być pod kilkoma
    adresami).
    Jeśli chodzi o adres, to było już trochę dyskusji, bo nie ma
    jasności jak toto kwalifikować: z jednej strony mamy opłatę
    za obługę adresu ("utrzymywanie adresu"), czyli abonament,
    który stanowi "zwykłą ulotną usługę" (nie nadaje się nijak
    na WNiP), z drugiej można doszukiwać się zupełnie odrębnego
    "prawa do abonamentu danej domeny"... i tu można kręciołka
    dostać, bo co opinia to inne zdanie i do tego wszystkie
    wydają się być zasadne ;)

    Niemniej, IMVHO, w razie *sprzedaży* tego prawa sprawa jest
    raczej "czysta".

    pzdr, Gotfryd