    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Proste pytanie - DG, amortyzacja, WNiP
    Date: Tue, 21 Oct 2008 00:35:26 +0200

    On Mon, 20 Oct 2008, x...@...pl wrote:

    > No tutaj już widzę podejście filozoficzno-pozycjonerskie :) Jednak, jeżeli
    > wartość strony jest wyceniana według jej pozycji to może ona być traktowana
    > bardziej jako *domena*, natomiast jeżeli jej siła tkwii w treści, która po
    > czasie samoistnie sprowadziła ją na wysokie pozycje - wtedy można skłaniać
    > się do dominacji *treści*.

    Nie tyle "dominacja" IMO jest interesująca, co *podział* (rozdzielenie)
    rozliczenia treści i adresu. Sugeruję, że *powiązanie* treści i adresu
    w jedną całość jest szczególnym przypadkiem "sprzedaży strony" :)
    W takim (ale tylko takim) przypadku, czyli sprzedaży strony wraz
    z prawem do adresu, IMO można obie części "łączyć".

    > Jednakże w pierwszym i drugim wypadku obie
    > rzeczy: domena i treść stanowią jednolitą całość,

    Składam votum separatum :D
    Z 4 możliwości (niżej) tylko w jednej istnieje "powiązanie".

    Realnie owa odrębność wyraża się tym, że są wykupywane "wypracowane"
    adresy (treść znika) jak i treści przenoszone na inny adres (niezależnie
    co się stało z pierwotnym).
    IMO trzeba na to spojrzeć tak, ze wartość ktora służyła uzyskaniu
    przychodu stanowi "formalny WNiP" kategorii "towar" (hm... analogia
    z paczką Windows XP może być?) zaś wartość która posłużyła do "wywindowania"
    wartości sprzedanej - za "narzędzie" (czyli właściwy WNiP, znaczy
    WNiP w rozumieniu podatku dochodowego).
    I może też być analogia z paczką Windows XP :)
    Jak rozumiem tu się zgadzamy - z tym zastrzeżeniem, że wprost mówię
    o podziale a nie "dominacji".

    > tak więc wartość całości
    > stanowi pozycja (domena) jak i treść.

    Nie no, wartości mogą być w kilku wymiarach:
    - wartość domeny (do sprzedania luzem, kupującego nie interesuje
    "co tam było", ale ranking tak, treść wtedy była "narzędziem")
    - wartość strony (treści, do sprzedania luzem, kupującego nie
    interesuje "gdzie to leżało", chce włączyć do swojej strony,
    wtedy domena była narzędziem - przykładem sysinternals :))
    - "wartość wiązana" treści i adresu, kiedy kupujący jest skłony
    za stronę *Z* adresem zapłacić więcej niż osobno za stronę
    i osobno za adres :)
    Tę możliwość akcentujesz. Ale IMHO nie jest oczywiste, że
    należy zawsze szukać takiego powiązania.
    - możliwość sprzedaży (odrębnie) zarówno strony jak i adresu.
    Ale wtedy nie pytaj mnie jak ich wzajemną korelację "ustawić" :)
    "Towar ulepszony przez używanie"?? ;P

    > pozdr ;)

    wzjm! - Gotfryd