    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prosze o pomoc
    Date: Wed, 02 Jan 2002 15:15:35 -0100

    Boguslaw Szostak wrote:

    > "Nika" <m...@i...pl> wrote in message
    netia.pl...
    > po
    > regon)

    Albo źle zrozumiał, albo panienka z okienka gada bzdury.
    Rejestracji VAT (lub wyboru zwolnienia) należy dokonać _przed_ wykonaniem
    _pierwszej czynności opodatkowanej_ - w uproszczeniu - sprzedaży. Ale
    sprzedaż ta może nastąpić dopiero po rozpoczęciu działalności - czyli nie
    wcześniej niż w dniu otrzymania potwierdzenia wpisu do ewidencji DG i
    zarejestrowaniu sie jako podatnik VAT.

    Z Twojego opisu wynika że ta osoba rozpoczęła działalnośc przed jej
    faktyczną rejestracją i teraz ponosi tego konsekwencje.
    Wspaniale by było gdyby można sobie było rozpocząć działalnośc z dnia na
    dzien, ja też podpisuję sie pod takim projektem obydwiema rekami, ale
    niestety tak nie jest. Takie mamy prawo. A "ignorantia iuris nocet", czego
    spora część naszego społeczeństwa doświadcza na własnej skórze.
    Np. przez niemożność odliczenia VAT od zakupów dokonanych przed rejestracją.

    > Trzeba sobie dokladnie przyomniec, czy dokonalo sie jakiejs sprzedazy.
    > jesli tak, to KONIEC.
    > Jestesmy VAT-owcami. Jedyne wyjscie, to wyrejestrowac dzialalnosc i zaczac
    > inna,
    > np w formie spolki cywilnej.
    Warto dodać - wyłącznie w formie spółki (jakiej - to sprawa drugorzędna).
    Jako osoba fizyczna VATmanem jest się na całe życie, bez względu na to ile
    jednoosobowych dzialalności rozpoczęliśmy i zamknęliśmy. Raz stracone
    zwolnienie z VAT jest nie do odzyskania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl