  • Data: 2002-12-02 08:43:26
    Temat: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Dec 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    [...]
    >+ > wszystkie dokumenty drukuję i archwizuję w
    >+ postaci
    >+ > papierowej. Czy w takiej sytuacji US może
    [...]
    >+ IMO(99,99%) nie pwinno obchodzić, przeciez na
    >+ dobrą sprawę to nie musi być arkusz kalkulacyjny
    >+ tylko edytorek tekstu z mozliwościa tworzenia
    >+ tabelek i to bez mozliwości liczenia, kolega
    >+ esteta tak robił :)

    Osobiście widzę problem, i to poważny.
    Masz obowiązek wpisać do ewidencji przychody, i to
    "nie później niż następnego dnia przed rozpoczęciem sprzedaży".
    Masz czy nie ?
    Dla jasności: niby powinny być wpisane do księgi, ale
    z drugiej strony par.30 rozp. ds. KPiR pozwala "pod
    warunkiem prowadzenia ewidencji" (30.3) KPiR wypełniać
    raz na miesiąc.
    Drugi haczyk jest przy towarach handlowych: powinny
    być zaewidencjonowane (par.17 rozp) "niezwłocznie",
    na tych samych warunkach (odsyła do par.30).

    Mój wniosek: ewidencje VAT muszą być prowadzone albo
    "ręcznie" albo przy pomocy programu który spełnia wymagania
    par.31.
    Moja prywatna opinia: wbrew twierdzeniu doradcy podatkowego
    ("mojego"), wyglada mi na to, że samą KPiR można prowadzić
    na warunkach opisanych przez pytającego :)

    Dla jasności: sam ewidencje VAT prowadzę ręcznie (rozpatruję
    nabycie programu, ale to bez znaczenia dla dyskusji).

    [...]
    >+ wpisujesz do rubryk. Z tego co wiem to wymóg
    >+ okazania instrukcji do programu jak i jego
    >+ udostępnienia dotyczy tych którzy konsekwentnie
    >+ prowadzą ewidencję elektronicznie w programie i
    >+ nie robią wydruków na koniec miesiąca 9taki
    >+ program musi tez umozliwic wydruk każdego
    >+ dokumentu na żadanie US).

    Erm...byłeś łaskaw kiedyś przeczytać par.31 rozp. ds KPiR,
    w szczególności kawałek p.2 "sporządzić wydruk do 20.
    następnego miesiąca" ?

    Pozdrowienia, Gotfryd