  • Data: 2005-05-04 21:44:30
    Temat: Re: Przedawnienie - ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 May 2005, xxx wrote:

    >+ Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał
    >+ > > 5 lat, i wychodzi nam 30-04-2005, czyli 1-go maja na przemial
    >+ >
    >+ > Nie 1 maja tylko 31 grudnia 2005 r.
    >+ Troche mnie Pan (Mieczyslaw) zaburzyl, wiec jeszcze raz sprawdzilem w
    >+ zaprzyjaznionym biurze rachunkowym, twierdza, ze jest tak jak napisalem
    >+ (czyli 1-go maja na przemial), bowiem rok licza prawdziwie, a nie po
    >+ wojskowemu (czyli rocznikowo). I znowu powstaje: czy tak, czy siak. Kto ma
    >+ jakies opinie na ten temat?

    Żadne opinie... zajrzyj do *USTAWY* !

    >+ Jakies orzeczenie NSA?

    Wyjątkowo (jak na polskie przepisy) czytelny zapis z Ordynacji:

    Art. 70. § 1. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat,
    licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    termin płatności podatku.

    >+ Jakies wyjasnienie IS?

    Nie widzę potrzeby wydawania 5 zł... ;)
    Liczy się *od* terminu płatności (a NIE od "okresu dotyczącego")
    i "końca roku" (a nie dnia czy innego wynalazku ;) zdefiniowanego
    w Kodeksach).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)