    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przekazanie na własne potrzeby a kasa fiskalna
    Date: Thu, 21 Feb 2008 19:09:45 +0100

    On Mon, 18 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > Chcę wycofać zepsutego laptopa z działalności - i przeznaczyć go na prywatne
    > potrzeby po czym naprawić już dla celów domowych.
    > Wystawiłbym fakturę wewnętrzną, naliczył VAT - czy wpadam tutaj w kasę
    > fiskalną albo czy liczy
    > się to jako dostawa dla ludności?

    Hm...
    Jak na mój gust mamy *dwie* przesłanki wyłączające z kasy:

    1. pod kasę podlega *sprzedaż*, a nie *dostawa towarów*; tym samym
    czynności "równoważne sprzedaży" w zakresie obowiązku VAT, jednak
    tą sprzedażą (w rozumieniu VAT!) nie będące, IMHO po prostu
    nie podlegają pod art. 111. Wcale.
    Ktoś ma zdanie przeciwne i dlaczego? ;)

    2. Nawet jakbyśmy chcieli udawać że powyższe nie ma zastosowania, to
    po przyjrzeniu się przepisom, wychodzi mi *BARDZO* ciekawy wniosek!!!

    Otóż - na podobnej zasadzie, ustawa wprowadza podział na "podatników"
    oraz przypadki, kiedy osoba dokonująca transakcji podatnikiem nie
    jest. Znaczy "nie podlega".
    ALE...
    Ale w miejscu, w którym określa się obowiązek zakupu kas fiskalnych
    wyraźnie zapisano:
    http://www.gofin.pl/5,35,28360,0.html
    "dokonujšcy sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzšcych
    działalnoœci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych"

    Wniosek z tego taki, że jeśli kupuję ja - przedsiębiorca w rozumieniu
    przepisów o VAT (czyli również, jakby była to osoba dokonująca
    np. najmu na cele niemieszkaniowe itp), to zakup przez tę osobę
    obowiązkowi kasy fiskalnej NIE PODLEGA!!!

    Fakt, że idę do piekarza i kupuję chleb na potrzeby osobiste, zgodnie
    z zapisem w ustawie, NIE MA NIC DO RZECZY!
    Tam NIE MA wymogu "kupowania na firmę" :)

    Dobrze gadam?

    Oczywiście, takie rozumieniu (IMHO jak najbardziej zgodne z literą
    przepisu) jest obosieczne.
    Sprzedawca ma obowiązek wystawienia mi f-ry :>

    No, bez sensu to w ustawie zapisali....

    Kto się zgadza z ostatnim wnioskiem? ;)

    pzdr, Gotfryd