  • 1. Data: 2008-11-27 15:58:34
    Temat: Przekroczylem prog podatkowy i dostalem mniejsza pensje :(
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Witajcie

    Dzis otrzymalem pensje za listopad. Okazalo sie ze kwota netto jest
    sporo mniejsza niz w poprzednich miesiacach. Jak sie okazalo
    przekroczylem prog podatkowy i w zwiazku z tym firma pobrala wieksza
    zaliczke na podatek dochodowy.

    Przyznam ze sie troche tego nie spodziewalem i mi sie to nie podoba, ze
    ot tak firma zaplacila za mnie wiekszy podatek - szczerze mowiac
    wolalbym zrobic to sam w rozliczeniu rocznym zwlaszcza ze mam troche ulg
    i odliczen. Powiedzcie prosze czy niepotrzebnie sie zloszcze a firma
    postapila slusznie, nawet jesli mnie o tym nie poinformowala?

    Jacek Kustra

  • 2. Data: 2008-11-27 16:35:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-27, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i odliczen. Powiedzcie prosze czy niepotrzebnie sie zloszcze a firma
    > postapila slusznie, nawet jesli mnie o tym nie poinformowala?

    Za mało danych podałeś, ale dywagować można, że postąpiła słusznie.
    http://www.pskp.pl/html/kadry_poradnik_dochod_07.htm
    Art. 32.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-11-27 16:52:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    castrol w <news:492ec3aa$1@news.home.net.pl>:

> [...]
    > Jak sie okazalo
    > przekroczylem prog podatkowy i w zwiazku z tym firma pobrala wieksza

    Cos koło 500 złotych przy miesięcznym brutto koło 5300-5600.

> [...]
    > ot tak firma zaplacila za mnie wiekszy podatek - szczerze mowiac
    > wolalbym zrobic to sam w rozliczeniu rocznym zwlaszcza ze mam troche ulg

    Małżonkę masz? Albo wychowujesz samotnie dziecko?

    > Powiedzcie prosze czy niepotrzebnie sie zloszcze a firma
    > postapila slusznie, nawet jesli mnie o tym nie poinformowala?

    Postąpiła słusznie -- art. 32 ustawy o PDoOF

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-11-27 16:53:17
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    'Tom N' pisze:

    > Małżonkę masz? Albo wychowujesz samotnie dziecko?

    Tak i rozliczamy sie wspolnie.

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2008-11-27 17:11:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    castrol w <news:492ed07d$1@news.home.net.pl>:

    > Tak i rozliczamy sie wspolnie.

    No to, jeśli szanowna małżonka nie przekroczyłaby pierwszego progu to
    trza było składać pracodawcy oświadczenie. Masz jeszcze czas by
    /oszczędzić/ na podatku grudniowym...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-11-27 19:58:08
    Od: "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl>

    "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message
    > No to, jeśli szanowna małżonka nie przekroczyłaby pierwszego progu to
    > trza było składać pracodawcy oświadczenie. Masz jeszcze czas by
    > /oszczędzić/ na podatku grudniowym...

    To ja też dołącze się z pytaniem. Będę rozliczał się za rok 2008 wspólnie z
    żoną. Faktury za internet są wystawione tylko na mnie. Czy będę mógł na
    wspólnym rozliczeniu odliczyć w PIT-O wydatki poniesione na dostęp do
    internetu?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 7. Data: 2008-11-27 20:25:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    marionek77 w <news:492efbc1$1@news.home.net.pl>:

> [...]
    > żoną. Faktury za internet są wystawione tylko na mnie. Czy będę mógł na
    > wspólnym rozliczeniu odliczyć w PIT-O wydatki poniesione na dostęp do

    Od kiedy PIT-O służy do odliczania wydatków?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-11-28 20:37:34
    Od: "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl>

    "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message

    > Od kiedy PIT-O służy do odliczania wydatków?

    PIT/O - odliczenie od dochodu (przychodu), pole 21 - wydatki z tytułu
    użytkownia sieci internet w lokalu będącym miejscem zamieszkania podatnika

    Nie bardzo rozumiem, skad takie pytanie?

    --
    Pzdr
    Mariusz

  • 9. Data: 2008-11-28 21:52:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    marionek77 w <news:4930567f$1@news.home.net.pl>:

    > PIT/O - odliczenie od dochodu (przychodu)

    Nienienie,

    PIT/O -- INFORMACJA O ODLICZENIACH OD DOCHODU (PRZYCHODU) I OD PODATKU
    ^^^^^^^^^^^

    > pole 21 - wydatki z tytułu
    > użytkownia sieci internet w lokalu będącym miejscem zamieszkania podatnika

    Deklaracje/formularze podatkowe najczęściej maja również broszurę dla
    tych, którym opisy nie wystarczają...

    Cóż tam mogliśmy wyczytać (za 2007)
    <http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_pod
    atkowe/pit_2007/obj_pito-2007_do_druku_19_11_2007_fo
    rmat_jw.pdf>

    5. Wydatki z tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku)
    będącym miejscem zamieszkania podatnika (art. 26 ust. 1 pkt 6a
    ustawy). Odliczeniu podlegają wydatki poniesione przez podatnika z
    tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem
    zamieszkania podatnika. Ulga jest limitowana. Maksymalne odliczenie
    podatnika w skali całego roku nie może przekroczyć 760 zł. Odliczenie
    stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została udokumentowana fakturą
    w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług.

    > Nie bardzo rozumiem, skad takie pytanie?

    Stąd:
    <q>
    Będę rozliczał się za rok 2008 wspólnie z żoną. Faktury za internet są
    wystawione tylko na mnie. Czy będę mógł na wspólnym rozliczeniu
    odliczyć w PIT-O wydatki poniesione na dostęp do internetu?
    </q>

    Nie bardzo rozumiem dlaczego Ty nie rozumiesz, że w polu 22 może być
    puste miejsce, i odpowiednie kwoty trzeba przenieść do PITa rocznego.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]