    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich a faktura
    Date: Mon, 29 Dec 2008 19:35:53 +0100

    Tomek wrote:
    > Chcę przenieść na klienta prawa autorskie do softu.
    > Umowa o przeniesienie PA musi mieć formę pisemną
    > żeby była ważna. Robimy to drogą pocztową, czyli
    > ja drukuję, podpisuję i wysyła, klient podpisuje
    > i odsyła jeden egzemplarz.
    >
    > No i widzę tutaj mały problem - fakturę powinno się
    > wystawić nie wczesniej niż zostały przeniesione PA.
    > A tutaj lipa - wysyłam umowę i nie wiem kiedy została
    > podpisana (zakładam że z klientem jest ciężki kontakt
    > i dopóki nie dostanę swojego egzemplarza to nie wiem
    > z jaką datą te prawa zostały przeniesione - a dostać
> [...]

    A w czym konkretnie widzisz problem z tym "zależeniem od klienta"?

    Przecież w umowie o przeniesienie majątkowych praw autorskich
    najważniejsze jest Twoje oświadczenie o przeniesieniu na Klienta MPA.
    A czy on umowę podpisze czy nie i kiedy, to IMHO ma już trzeciorzędne
    znaczenie. Praw pozbyłeś się z dniem podpisania umowy i wystawiłeś z
    tego tytułu fakturę.

    Zakładam oczywiście, że te MPA to nie jest jakiś "granat z wyciągniętą
    zawleczką", który każdy chce odrzucić jak najdalej od siebie ;-)

    Gdyby było inaczej to nawet zażądałbym od Klienta notarialnego
    potwierdzenia podpisu pod umową ;-)

    Bo przecież w przeciwnym przypadku nie masz żadnych gwarancji, że to on
    podpisał i to w dniu wskazanym w dokumencie.

    Ale może nie wpadajmy w paranoję :-)

    Piotrek