    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich a faktura
    Date: Mon, 29 Dec 2008 19:48:33 +0100

    Dnia 29-12-2008 o 19:35:53 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > A w czym konkretnie widzisz problem z tym "zależeniem od klienta"?
    >
    > Przecież w umowie o przeniesienie majątkowych praw autorskich
    > najważniejsze jest Twoje oświadczenie o przeniesieniu na Klienta MPA.
    > A czy on umowę podpisze czy nie i kiedy, to IMHO ma już trzeciorzędne
    > znaczenie. Praw pozbyłeś się z dniem podpisania umowy i wystawiłeś z
    > tego tytułu fakturę.

    Czyli jeśli on tego nie podpisze to ja nie mam praw bo się pozbyłem,
    on nie ma bo nie przejąć, znaczy że soft się stał public domain :-) ?

    A poważnie - fakturę wystawiasz za wykonaną usługę (nie mówię o zaliczkach
    czy fakturach "specjalnych", np. za wynajem)
    Póki klient się nie podpisze, to usługi nie ma, bo prawa dalej są u mnie.
    Czyli faktura wystawiona będzie co najmniej wadliwie, jeśli nie
    nierzetelnie
    (poświadcza usługę której w tej dacie jeszcze nie było)

    > Zakładam oczywiście, że te MPA to nie jest jakiś "granat z wyciągniętą
    > zawleczką", który każdy chce odrzucić jak najdalej od siebie ;-)
    >
    > Gdyby było inaczej to nawet zażądałbym od Klienta notarialnego
    > potwierdzenia podpisu pod umową ;-)

    :-)

    > Bo przecież w przeciwnym przypadku nie masz żadnych gwarancji, że to on
    > podpisał i to w dniu wskazanym w dokumencie.
    >
    > Ale może nie wpadajmy w paranoję :-)

    Ano, na to kto i kiedy podpisał nie mam wpływu,
    jakby tak dociekać to faktycznie trzeba by stado notariuszy
    wszędzie wozić i wysyłać :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek