    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich a faktura
    Date: Mon, 29 Dec 2008 23:56:59 +0100

    Dnia 29-12-2008 o 21:13:42 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Przecież wykonanie dzieła / usługi to jedno, a przyjęcie dzieła / usługi
    > przez Klienta to zupełnie inna sprawa.
    > W szczególności Klient może przecież nie zechcieć odebrać dzieła i co
    > wtedy? Odpuszczasz?
    > Zgaduję, że masz w umowie stosowny akapit traktujący o tym, co się
    > dzieje kiedy Klient nie zgłasza uwag i nie odbiera dzieła.
    > Znowu zgaduję, że w takim przypadku wystawiasz fakturę a jak Klient jest
    > oporny i dalej nie płaci to idziesz do sądu.
    >
    > Tak to działa? :-)

    Nie. Wykonałem soft.
    Muszę przygotować umowę o przekazanie MPA.
    Chciałem więc takową sklecić i wysłać razem z fakturą.
    Ale póki klient nie podpisze tej umowy to prawa
    są u mnie ze względu na rygor niewazności przy umowie
    niepisemnej.
    Więc ściśle rzecz ujmując nie mogę wysłać faktury
    razem z umową bo nie nie będzie jeszcze wtedy
    zrealizowana "dostawa" usługi.

    > ----
    >
    > Natomiast jedyny sensowny powód posiadania potwierdzenia podpisania
    > umowy przez zamawiającego jest IMHO związany z kwestiami
    > nierozpowszechniania utworu, a nie ze sprawami podatkowymi.

    Art. 53. UPA
    Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania formy
    pisemnej pod rygorem nieważności.

    Więc jeśli klient nie podpisze to umowa nie istnieje.
    Co prawda na .prawo R. Tomasik pisał mi, że wg niego w momencie podpisu
    taka umowa zadziała "wstecznie" od daty zawarcia ustnegi,
    ale żeby to stwierdzić musisz mieć podpisany egzemplarz.

    Pozdrawiam,
    Tomek