    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich a faktura
    Date: Tue, 30 Dec 2008 10:39:46 +0100

    Dnia 30-12-2008 o 00:42:41 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Przecież przeniesienie MPA nie jest usługą!

    Dla VAT-u jest

    > Usługą (dziełem) jest software, który wyprodukowałeś.

    To jest druga usługa, albo usługo-pakiet wraz z MPA.
    W zasadzie ciężko to rozdzielić.

    Sprawę pociągnąłem w drugim poście.

    > Jednak upierałbym się, że dziełem jest software, który napisałeś a nie
    > sama czynność przeniesienia MPA.

    Mamy na grupie jakiegoś praktyka z kontrolą :-)?
    Przyznam że przez ostatnie 3 lata wpisywałem na fakturach
    "wykonanie oprogramowania" i o tych prawach nic nie pisałem.
    Ale miałem w umowach zapisane, że zapłata jest za wykonanie oprogramowania,
    a MPA przechodzą niejako przy okazji i są już wliczone w zapłatę
    za soft.

    A teraz mam gotowy soft - i muszę tylko przekazać do niego prawa.

    > Natomiast cena oczywiście zależy od tego czy udzielasz licencji
    > niewyłącznej, wyłącznej czy też przenosisz MPA.

    A to oczywista prawda.

    > Zauważ, że sumie podobna sytuacja jest przy sprzedaży wysyłkowej za
    > pobraniem.
    >
    > Czy też wtedy wstrzymywałbyś się z wystawieniem faktury do czasu, kiedy
    > Klient nie odbierze towaru i nie zapłaci?

    Dostawa w rozumieniu VAT jest w momencie wydania rzeczy poczcie.
    Więc ludzie sobie drukują faktury w tym samym dniu i jest cacy,
    godzin na papierach przecież nie ma.

    Pozdrawiam,
    Tomek