  • 1. Data: 2007-04-16 21:22:45
    Temat: Przerwa w DG a kasa fiskalna...
    Od: "Jarosław Sobieraj" <s...@o...pl>

    Witam.

    Wlasnie dostalem od mojego naczelnika hiobowa lekko interpretacje, ze mimo
    3-letniej przerwy w dzialalnosci mialem obowiazek zainstalowania kasy
    fiskalnej od pierwszego dnia dzialalnosci. Jako, ze zainstalowalem kase
    dopiero w trzecim miesiacu po wyrazeniu czynnego zalu bede musial skorygowac
    odliczenia vat do wysokosci 70% do momentu zainstalowania kasy.
    Poratuje ktos jakas inna formalna interpretacja czy mam isc ostrzyc topor na
    moja ksiegowa, ktora tak pieknie dala ciala??

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2007-04-17 04:50:35
    Temat: Re: Przerwa w DG a kasa fiskalna...
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sobieraj" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3-letniej przerwy w dzialalnosci mialem obowiazek zainstalowania kasy
    > fiskalnej od pierwszego dnia dzialalnosci.
    po trzyletniej przerwie w dg zaintalowałeś kasę ,czy po trzyletniej przerwie
    dostałeś interpretacje?

    >Jako, ze zainstalowalem kase dopiero w trzecim miesiacu po wyrazeniu
    >czynnego zalu bede musial skorygowac odliczenia vat do wysokosci 70% do
    >momentu zainstalowania kasy.
    sankcja 30%:(
    > Poratuje ktos jakas inna formalna interpretacja czy mam isc ostrzyc topor
    > na moja ksiegowa, ktora tak pieknie dala ciala??
    Podaj więcej szczegółów ,od kiedy działalnoś ,jakie obroty i co sprzedajesz,
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2007-04-17 10:31:24
    Od: "Jarosław Sobieraj" <s...@o...pl>

    > Podaj więcej szczegółów ,od kiedy działalnoś ,jakie obroty i co
    > sprzedajesz,
    > pozdrawiam ania

    Dzialalnosc od stycznia, do momentu zainstalowania kasy ok. 40000zl, w lutym
    wystapilem o interpretacje czy obowiazuje mnie limit 20 czy 40 tys. bo nikt
    w skarbowym nie umial odpowiedziec i przyszedl list od naczelnika, ze
    powinienem od poczatku... Gastronomia...
    pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2007-04-17 10:51:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2007 Jarosław Sobieraj <s...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > w skarbowym nie umial odpowiedziec i przyszedl list od naczelnika, ze
    > powinienem od poczatku... Gastronomia...

    Ciągle piszesz chaotycznie i ja prawdę mówiąc nic nie rozumiem. Napisz
    jeszcze raz, w czym jest dokładnie problem. Dlaczego musisz mieć kasę "od
    początku" i od jakiego początku?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-04-17 11:06:33
    Od: "Jarosław Sobieraj" <s...@o...pl>

    > Ciągle piszesz chaotycznie i ja prawdę mówiąc nic nie rozumiem. Napisz
    > jeszcze raz, w czym jest dokładnie problem. Dlaczego musisz mieć kasę "od
    > początku" i od jakiego początku?
    > --
    Prosilem o konkret, a nie o "dobre rady"... Jak przeczytasz jeszcze raz
    obydwa posty moze ogarniesz...
    pozdrawiam
    Jarek

  • 6. Data: 2007-04-17 12:33:56
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Jarosław Sobieraj napisał:

    > Prosilem o konkret, a nie o "dobre rady"... Jak przeczytasz jeszcze raz
    > obydwa posty moze ogarniesz...

    ja przeczytałam, ale nie ogarnęłam

    w pierwszym poście piszesz, że miałeś obowiązek od 1 dnia po 3 letniej
    przerwie w odbywaniu działalności, co oznaczałoby, że 4 lata temu
    przekroczyłeś magiczny pułap, w związku z czym kasa ci się należy

    w drugim poście piszesz, że kasa Ci się ma należeć po przekroczeniu
    20 000 obrotu tak, jakbyś zaczynał działaność "na nowo"

    jeżeli łapiesz się pod pierwszy wariant, to kasę faktycznie powinieneś
    mieć od pierwszego dnia działaności po przerwie
    jeżeli pod drugi wariant - czyli nie miałeś obowiązku mieć kasy, bez
    względu na przerwę, to nie widzę podstaw do 20 000 zł - podatnikiem
    jesteś lat ileś tam i dotyczy ię limit 40 000

  • 7. Data: 2007-04-17 12:55:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2007 14:33:56 +0200, gonia napisał(a):

    > jeżeli pod drugi wariant - czyli nie miałeś obowiązku mieć kasy, bez
    > względu na przerwę, to nie widzę podstaw do 20 000 zł - podatnikiem
    > jesteś lat ileś tam i dotyczy ię limit 40 000

    A nie jest to tak, że po pół roku przerwy przestaje się być podatnikiem
    czynnym?

  • 8. Data: 2007-04-17 13:27:26
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 17-04-2007 o 12:31:24 Jarosław Sobieraj <s...@o...pl> napisał:

    > Dzialalnosc od stycznia, do momentu zainstalowania kasy ok. 40000zl, w
    > lutym wystapilem o interpretacje czy obowiazuje mnie limit 20 czy 40
    > tys. bo nikt w skarbowym nie umial odpowiedziec

    czy to możliwe? przecież jasno jest napisane, że jeśli rozpoczynasz
    działalność to 20tys.

    Piotr

  • 9. Data: 2007-04-17 14:17:23
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > A nie jest to tak, że po pół roku przerwy przestaje się być podatnikiem
    > czynnym?

    ale kasa jest niezależna od czynności/bierności w ptu

    na dzień dobry wybierasz zwolnienie - zaczynasz działalność 1 stycznia,
    wiec masz do dyspozycji cały limit 10 tys e
    przekraczasz 20 000 i masz obowiązek zainstalowac kasę, nie masz
    obowiązku opodatkowania sprzedaży

    zaczynasz działalność 31 grudnia, twój limit wynosi 10 000/365 e, twój
    przychód 5 e - obowiązek kasowy obejmuje cię dopiero w drugim miesiącu
    od przekroczenia 40 000 zł w roku nastepnym, ponieważ wedle ustawy nie
    udało ci się w roku poprzednim załapać na kasę

    do tego euro skacze do 10 zl, w związku z czym masz obowiązek po tej 40
    mieć kasę, a nie masz obowiązku się vatować

    nie widzę powiązania, ale może powinnam jeszcze raz przejechać sie po
    tych artykułach, ale to juz w maju

  • 10. Data: 2007-04-17 14:44:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Prosilem o konkret, a nie o "dobre rady"... Jak przeczytasz jeszcze raz
    > obydwa posty moze ogarniesz...

    Przykro mi - nie ogarniam (nie tylko ja, jak widzę), więc nie pomogę.
    --
    Samotnik