  • 11. Data: 2007-04-17 15:56:36
    Temat: Re: Przerwa w DG a kasa fiskalna...
    Od: "Jarosław Sobieraj" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisal : >
    Przykro mi - nie ogarniam (nie tylko ja, jak widzę), więc nie pomogę.
    > --
    > Samotnik

    Wyglada na to, ze zawiklalem...
    To moze najprosciej :
    Czy to, ze kiedykolwiek mialem kase powoduje, ze juz zawsze, kazda(czytaj:
    wymagajaca kasy) dzialalnosc bede musial zaczynac od instalacji kasy
    fiskalnej i to niezaleznie od przerwy w dzialalnosci?? Czy taka jest
    obowiazujaca wykladnia?? Przepraszam za niejasnosci i

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 12. Data: 2007-04-17 16:15:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2007 Jarosław Sobieraj <s...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > fiskalnej i to niezaleznie od przerwy w dzialalnosci?? Czy taka jest
    > obowiazujaca wykladnia?? Przepraszam za niejasnosci i

    Aaaaa. A to ciekawe pytanie. A w ciągu tych trzech lat "zawiesiłeś"
    działalność, czy w całości wyrejestrowałeś, a teraz zarejestrowałeś
    ponownie?

    Rozporządzenie o kasach posługuje się pojęciem "jeśli wcześniej nie powstał
    obowiązek ewidencjonowania". W ustawie ani w rozporządzeniu nie znalazłem
    ani słowa o wygaśnięciu obowiązku ewidencjonowania po tym, kiedy on już
    *powstał*. On tylko powstaje, nie znika. Coś mi się widzi, że faktycznie,
    do końca życia będziesz skazany na kasę fiskalną. Ktoś się nie zgodzi?

    Jeśli powyższa teza jest prawdziwa, to pewnie ustawodawcy chodziło o
    ukrócenie przekrętów typu wyrejestrowanie DG i zarejestrowanie następnego
    dnia, z nowym limitem 20k. Dość karkołomny byłby to sposób na unikanie kasy
    fiskalnej, ale pomysłowość naszych przedsiębiorców nie zna granic. :) Chociaż
    tak właściwie to rozsądniejszy byłby zapis, że obowiązek wygasa np. po trzech
    latach od zaprzestania działalności. Albo coś w ten deseń. Bo nie widzę
    powodu, dla którego ktoś, kto po 10 latach wraca do prowadzenia DG, ma być
    w gorszej pozycji niż ten, który jej nigdy nie prowadził.

    A co dokładnie napisali w tej interpretacji? Najlepiej gdybyś zacytował
    sedno uzasadnienia.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2007-04-17 17:00:40
    Od: "Jarosław Sobieraj" <s...@o...pl>

> [...]
    > w gorszej pozycji niż ten, który jej nigdy nie prowadził.
    >

    > A co dokładnie napisali w tej interpretacji? Najlepiej gdybyś zacytował

    Wyrejestrowalem. Sedno uzasadnienia jest takie, ze jezeli kiedykolwiek
    powstal na moim prywatnym NIP-ie obowiazek kasy to juz dozywotnio jestem
    skazany ;) : "wznowienie dzialalnosci po przerwie spowodowanej likwidacja
    poprzedniej dzialalnosci nie ma wplywu na byt osoby fizycznej jako podatnika
    podatku od towaru i uslug. W rozumieniu przepisow jest pan podmiotem
    kontynuujacym dzialalnosc gospodarcza."
    No i tak to wyglada...

    Jarek

  • 14. Data: 2007-04-17 18:23:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > poprzedniej dzialalnosci nie ma wplywu na byt osoby fizycznej jako podatnika
    > podatku od towaru i uslug. W rozumieniu przepisow jest pan podmiotem

    Czyli doszli do tego samego wniosku, co ja. :(

    Kwestią poboczną jest to, że urząd nie zwróci tych tam 50% za zakup kasy w
    sytuacji podobnej do Twojej! Czyli ulga w VAT związana z zakupem kasy
    przysługuje raz w życiu. Chyba muszę lepiej traktować moją kasę fiskalną :)

    A wystarczyło po prostu każdemu przedsiębiorcy sprzedającemu konsumentom
    nakazać posiadać kasę. Temat byłby załatwiony. Tymczasem znowu mamy
    2934865 wyjątków i 4567854567 interpretacji tych wyjątków. Polskie prawo
    podatkowe w całej okazałości.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 15. Data: 2007-04-17 19:44:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > znowu mamy 2934865 wyjątków i 4567854567 interpretacji tych wyjątków.
    > Polskie prawo podatkowe w całej okazałości.

    Zawsze będzie jakies lobby -
    "nie wychodzą z górnikami", a kasy mieć nie muszą :-)

  • 16. Data: 2007-04-17 20:14:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Apr 2007, Jarosław Sobieraj wrote:

    > Czy to, ze kiedykolwiek mialem kase powoduje, ze juz zawsze, kazda(czytaj:
    > wymagajaca kasy) dzialalnosc bede musial zaczynac od instalacji kasy

    No niestety.
    Jedynym wyjściem jest inna forma DG będąca oddzielnym podatnikiem VAT,
    np. S.C. (kiedyś dotyczyło to także zwolnienia z VAT, możliwość "powrotu"
    pojawiła się dopiero z czasem).

    pzdr, Gotfryd